نماینده مردم در مجلس:

بی‌نتیجه بودن مذاکرات به ضرر آمریکاست

رضازاده با بیان اینکه بی‌نتیجه بودن مذاکرات به ضرر آمریکاست، گفت: در صورت عدم حصول نتیجه، کار به ضرر کشور‌های غربی است، چون ایران فشار تحریم را پشت سر گذاشته و آن‌ها هستند که باید سر عقل بیایند.
کد خبر: ۴۹۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳ - 01December 2021

بی‌نتیجه بودن مذاکرات به ضرر آمریکاست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «یعقوب رضازاده» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص روند مخرب رسانه‌های معاند و نیز پایبند بودن تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان به قانون اقدام راهبردی، اظهار داشت: خوشبختانه دولت جدید تاکنون به قانون مجلس عمل کرده است و سعی نموده اقدامات عملیاتی و اجرایی داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد تیم مذاکره‌کننده با هماهنگی دستگاه دیپلماسی مذاکرات را به‌خوبی پیش برده، ولی طرف‌های مقابل در کنار امریکا و اسرائیل حرکت می‌کنند که در این صورت مذاکره به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد.

رضازاده بیان کرد: مجلس مصمم است که تیم مذاکره‌کننده بر اساس قانون راهبردی پیش رود تا اگر طرف‌های غربی قصد به چالش کشیدن گفت‌وگو‌ها را دارد، دولت بتواند با این قانون دست برتر را داشته باشد.

 رضازاده گفت: در چنین شرایطی مجلس به دولت فشار می‌آورد تا قانون اقدام راهبردی را عملیاتی کند؛ لذا در خصوص نهایی شدن این مذاکرات سه پیشنهاد از سوی ایران مطرح است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راستی آزمایی در سه بخش صورت گیرد، عنوان کرد: اول فروش نفت باید آزاد شده و دوم کلیه تحریم‌های بانکی و سوم تحریم شخصیت‌ها یکجا برداشته شود.

وی با بیان اینکه سه شرط فوق مذاکرات را پیش خواهد انداخت، ادامه داد: اگر طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل کنند، ما نیز مقید خواهیم بود و ان‌شالله مذاکرات را ادامه خواهیم داد واِلا اگر آن‌ها نیز سیاسی‌کاری کنند و با اهداف خود، وارد مذاکره شوند، هیچ نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت.

رضازاده گفت: در صورت عدم حصول نتیجه، کار به ضرر کشور‌های غربی است، چون ایران فشار تحریم را پشت سر گذاشته و آن‌ها هستند که باید سر عقل بیایند و خواسته‌های نامشروع امریکا و اسرائیل را جلو نبرند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار