الفتح: رأی دادگاه فدرال درباره انتخابات تعیین کننده خواهد بود

یکی از اعضای ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد که رأی دادگاه فدرال درباره انتخابات پارلمانی این کشور تعیین کننده خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ - 01December 2021

الفتح: رأی دادگاه فدرال درباره انتخابات تعیین کننده خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابو میثاق المساری» عضو ائتلاف الفتح به ریاست «هادی العامری» تأکید کرد که گفت‌وگوها با فراکسیون‌های دیگر تا زمان صدور رأی دادگاه فدرال درباره اعتراضات مطرح شده در خصوص انتخابات، پیشرفتی نخواهد داشت.

المساری گفت که دادگاه فدرال پیش از تأیید نتایج انتخابات، رأی سرنوشت‌سازی صادر خواهد کرد که انتظار می‌رود این رأی مربوط به بازشماری دستی باشد نه برگزاری مجدد انتخابات آنگونه که برخی‌ها از آن سخن می‌گویند.

وی در مصاحبه با وبگاه «بغداد الیوم» تصریح کرد که دیدار «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق نیز تأیید کننده این سخن ماست که بزودی دادگاه فدرال رأی صادر خواهد کرد و به همه نتایجی که دیروز اعلام شد، پایان خواهد داد.

این عضو ائتلاف الفتح همچنین گفت که دفاتر سیاسی فراکسیون‌های کمیته هماهنگی شیعیان (الإطار التنسیقی) و دیگر فراکسیون‌ها همچنان به نشست‌های روزمره خود ادامه می‌دهند و نظر فراکسیون‌های مختلف را می‌شنوند اما تا زمان صدور رأی نهایی دادگاه فدرال درباره نتایج انتخابات، گفت‌وگوی جدی نخواهیم داشت.

کمیساریای عالی انتخابات عراق روز سه‌شنبه (دیروز) با گذشت ۵۲ روز از برگزاری انتخابات پارلمانی نتایج نهایی را پس از بررسی شکایت‌ها و اعتراضات اعلام کرد.

انتخابات پارلمانی در ۱۸ مهر ماه برگزار شد و پس از اعلام نتایج بسیاری از گروههای سیاسی معتقد به تقلب گسترده بودند تا جایی که در ورودی‌های منطقه سبز تحصن و درگیری رخ داد. کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است که بیشترین انتقاد و اعتراض را به این نتایج داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار