تشکیلات خودگردان: شهرک‌سازی در فرودگاه قلندیا، منطقه را به سمت تنش سوق می‌دهد

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین درباره پیامدهای شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فرودگاه قلندیا (شمال قدس اشغالی) هشدار داد.
کد خبر: ۴۹۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ - 01December 2021

تشکیلات خودگردان: شهرک‌سازی در فرودگاه قلندیا، منطقه را به سمت تنش سوق می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین امروز چهارشنبه تأکید کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در فرودگاه قلندیا (شمال قدس)، منطقه را به سمت تنش شدید سوق می‌دهد و تعرض به نمادهای حاکمیت فلسطین است.

ابوردینه تصریح کرد که ساخت واحدهای صهیونیست‌نشین بر روی اراضی فرودگاه قلندیا اقدامی خطرناک است و منطقه را به سمت تشدید تنش سوق می‌دهد.

وی افزود که تعرض به این فرودگاه، تعرض به یکی از نمادهای حاکمیت دولت فلسطین است که مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ به رسمیت شناخته شده است.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، ابوردینه گفت که جامعه جهانی از طریق قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شهرک‌سازی را محکوم و به صراحت مخالفت با تمامی اشکال شهرک‌سازی را اعلام کرد.

وی از دولت آمریکا خواست تا موضع روشنی در قبال این تجاوزات رژیم صهیونیستی اتخاذ کند و تنها به سیاست محکومیت اکتفا نکند.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تأکید کرد که صلح و ثبات تنها از طریق به رسمیت شناختن حقوق مشروع ملت فلسطین محقق می‌شود.

۲۴ نوامبر گذشته رژیم صهیونیستی با ایجاد یک شهرک صهیونیستی جدید بر روی اراضی فرودگاه قلندیا موافقت کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در مرحله نخست حدود ۳۸۰۰ واحد مسکونی در این شهرک ساخته می‌شود و پس از آن ساخت‌وساز در این شهرک تا حدود ۱۰ هزار واحد گسترش خواهد یافت.

تا سال ۱۹۶۷ فرودگاه بین‌المللی قدس تنها گذرگاه هوایی در کرانه باختری بود که رژیم صهیونیستی آن را اشغال به فرودگاهی برای پروازهای داخلی تبدیل و پس از آن در سال ۲۰۰۰ آن را تعطیل کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها