رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

با میرزاکوچک می‌توان به بازشناسی هویت انسانِ مجاهد با ایمان پرداخت

جت‌الاسلام «حاج علی‌اکبری» میرزاکوچک جنگلی را میرزای بزرگِ ملت ایران دانست و گفت: با میرزاکوچک خان می‌توان به بازشناسی هویت انسانِ مجاهد با ایمان پرداخت و هویت دینی و ملی ایرانیان را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۴۹۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶ - 01December 2021

با میرزاکوچک می‌توان به بازشناسی هویت انسانِ مجاهد با ایمان پرداخت

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج علی اکبری» رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی در سالن شهدای ناجا شهرستان «رشت» اظهار داشت: جامعه‌ای که دچار غفلت شود از امکانات، ظرفیت‌ها، اصالت و هنر خود بی‌خبر می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: یکی از بهترین راه‌ها برای هوشیاری یادآوری اسطوره‌ها است؛ کسانی که نماد بیداری در بین ملت هستند و می‌توانند برای مردم الهام‌بخش باشند از سوی دیگر شیاطین تلاش می‌کنند تا از قله‌ها بی‌خبر باشیم و هویت جعلی دست‌ساز خود را به ما تحمیل کنند

وی میرزاکوچک جنگلی را یادآور هویت ایرانی اسلامی دانست و با بیان اینکه او بزرگترین هدیه‌ای بود که سرزمین شگفتی‌ساز گیلان به ایران تقدیم کرد، افزود: شهید میرزاکوچک جنگلی یکی از بنیانگذاران عزت و افتخار امروز ما است.

علی اکبری گیلان را یک منطقه ریشه‌دار، دارای تاریخ طولانی و پُر از درس‌ها و عبرت‌ها خواند و خاطرنشان کرد: قرآن کریم از مومنان دعوت می‌کند که برای بیداری و هوشیاری، تاریخ را با درس‌ها و عبرت‌هایش بشناسند چراکه تاریخ گنجینه‌ای از درس‌ها و عبرت‌هاست و امروز مراجعه عالمانه و اسوه‌جویانه به تاریخ ضروری است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در توصیف منطقه گیلان مبنی بر اینکه گیلان سرزمینی نابغه‌پرور است تاکید کرد: امروز با میرزاکوچک می‌توان به بازشناسی هویت ایران و هویت انسانِ مجاهد با ایمان پرداخت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور میرزاکوچک جنگلی را میرزای بزرگِ ملت ایران دانست و با بیان اینکه با او می‌توان هویت دینی و ملی ایرانیان را به نمایش گذاشت اظهار داشت: میرزا دارای چهره‌ای باشکوه و پُر از هیبت پهلوانِ ایرانی، چشمانی نافذ، الهام‌بخش و دارای معصومیت و نجابت بود.

وی قامتِ استوار، نفوذناپذیر، شجاع و قوی میرزا در برابر دشمنان و چهره صبور و آرام او در برابر مردم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: او در اوج تنهایی و مظلومیت به‌سر می‌برد؛ از سوی دیگر دانش‌آموخته مکتب دین و یک طلبه بود و از معارف اهل‌بیت (ع) بهره‌مند بود.

حاج علی اکبری افزود: حماسه‌ای که این مرد مؤمن و مخلص در اوج تدین، شجاعت، دلاوری، صفا، مردم‌داری با بهره‌مندی از مدیریت و حرکت تشکیلاتی توانست بسازد نه تنها یک حماسه جاوید و بزرگ برای مردم گیلان و ایران بلکه حماسه‌ای بزرگ برای تمام محور مقاومت بوده است.

وی با بیان اینکه حرکت میرزا کاملاً خالصانه بود و او به‌هیچ وجه جذب جریان مارکسیستی زمان خودش نشد متذکر شد: او توانست در برابر جریان شرق و غرب آن روزگار بایستد و به جریان استبداد و استعمار روس و انگلیس نه گفت و نهضتی بزرگ را از دل جنگل‌های گیلان آغاز کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: بعد از چله نخست انقلاب، یک جنگ شناختی و هویتی همه‌جانبه از سوی استکبار جهانی پیش روی ملت قرار گرفت که در این مسیر می‌توانیم با مراجعه هوشمندانه به تاریخ پُرافتخارمان با نماد میرزا در برابر دشمن بایستیم.

وی مسئله اصلی نسل جوان را «هویت» دانست و افزود: بعضی‌ها همچنان آدرس غلط می‌دهند، اما جوانان با داشتن سرمایه‌های بزرگی همچون سردار جنگل، گرفتار غفلت نمی‌شوید و با مراجعه به این سرمایه‌های هویتی باید بتوانید بیدار و سرزنده بمانید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار