مروری کوتاه بر زندگی سرباز شهید «محمد افتخاری»

«محمد افتخاری» از سربازان دلاور ارتش در استان قم بود که چهارم آذر سال ۱۳۶۶ در منطقه موسیان توسط نیرو‌های بعثی عراق به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۹۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۷ - 04December 2021

مروری کوتاه بر زندگی سرباز شهید «محمد افتخاری»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، دفاع مقدس تابلویی زیباست که دلاورمردی‌های مردان و زنان را در دفاع از آرمان‌های رفیع نظام مقدس جمهوری اسلامی به تصویر کشیده است.

دوران حماسه و ایثار آکنده از افتخاراتی بود که ملت بزرگ ایران خلق کرد و پرچم پرافتخار اسلام را بر بلندای جهان، در اهتزاز نگهداشت و به یقین، راز ماندگاری این افتخارات، همانا تمسک به فرهنگ عاشوراست که در دل آحاد ملت جای دارد.

بی‌شک مطالعه زندگی مردان رشیدی همچون شهید «محمد افتخاری» فرزند حسین، انسان را بیش از پیش با آن فداکاری‌ها و خون‌های ریخته شده آشنا می‌سازد و در پیمودن راهشان مصمم‌تر می‌دارد.

«محمد» متولد ۱۹ دی سال ۱۳۳۹ در کربلا بود. تا کلاس دوم راهنمایی درس خواند و به حرفه تولید پوشاک مشغول شد. خانواده‌اش قبل از پیروزی انقلاب به ایران مهاجرت کرده و در یکی از محله‌های خیابان آذر قم ساکن شدند.

با رسیدن به سن سربازی، لباس رزم بر تن کرد و به لشکر ۲۱ پیوست. محمد روز چهارم آذر سال ۱۳۶۶ در منطقه موسیان توسط نیرو‌های بعثی عراق به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

«محمد» در راهپیمایی‌های دوران پیروزی انقلاب حضوری فعال داشت؛ نامه‌های سراسر عاطفی وی به برادرش در دوران خدمت سربازی، خواندنی است.

مسئولان مرکز حفظ آثار دفاع مقدس ارتش در قم مدتی پیش در دیدار با خانواده شهید والامقام «محمد افتخاری» از مقام وی تجلیل کردند؛ همچنین یکی از کوچه‌های خیابان شهیدان بیگدلی در بلوار ۷۵ متری عماریاسر، به نام شهید افتخاری نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار