نماینده مردم در مجلس:

غربی‌ها تمامی تحریم‌های ایران را لغو کنند

حجت‌الاسلام شجاعی گفت: در صورتی که طرف غربی به‌طور کامل و عملی تحریم‌ها ایران را لغو کند، جمهوری اسلامی ایران نیز همراهی خواهد کرد، برجام احیا خواهد شد و ما هم به اجرای تعهدات خود باز خواهیم گشت.
کد خبر: ۴۹۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ - 02December 2021

غربی‌ها تمامی تحریم ها‌ی ایران را لغو کنند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تأکید بر اینکه غربی‌ها نباید در مذاکره با تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران از زبان تهدید و هشدار استفاده کنند، اظهار داشت: طرف غربی باید تاکنون به‌خوبی فهمیده باشد که نباید با مقامات ایران تهدیدآمیز سخن بگوید.

وی با بیان اینکه قطعاً زبان تهدید و زور روی ملت ایران و به‌ویژه دولت انقلابی جمهوری اسلامی ایران تأثیری نمی‌گذارد، گفت: علی‌رغم اینکه در هشت سال گذشته دولتی غرب‌گرا در کشورمان بر سر کار بود، اما کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل فشار‌ها و تهدیدات مختلف دشمنان جمهوری ایران مقاومت کردند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید خروجی مذاکرات رفع کامل تحریم‌های ایران باشد، تصریح کرد: رفع تحریم‌ها باید به‌صورت نقد باشد و ما دیگر چیزی را به‌صورت نسیه از غربی‌ها نمی‌پذیریم.

حجت‌الاسلام شجاعی ادامه داد: در صورتی که طرف غربی به‌طور کامل و عملی تحریم‌ها ایران را لغو کند، جمهوری اسلامی ایران نیز همراهی خواهد کرد، برجام احیا خواهد شد و ما هم به اجرای تعهدات خود باز خواهیم گشت.

وی بیان کرد: در صورتی که رویکرد غربی‌ها مانند گذشته باشد و بخواهند باز هم خلف وعده کنند و تضمین عملی برای رفع کامل تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران ندهند، قاعدتاً جمهوری اسلامی ایران هم انگیزه‌ای برای ادامه مذاکرات و احیای برجام نخواهد داشت.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید در یک فرآیند طولانی مدت، رفع تحریم‌ها را راستی آزمایی کنیم، گفت: غربی‌ها باید به‌صورت عملی به تعهدات خود پایبند باشند و جمهوری اسلامی ایران نیاز به کاغذ و امضای آنان ندارد، بلکه آنان باید در عمل به تعهدات خود پایبند باشند، به‌گونه‌ای که برای ملت ایران منافع اقتصادی به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام شجاعی تأکید کرد: بنده این اطمینان را به ملت ایران می‌دهم که اگر برجام منافع واقعی برای اقتصاد کشور و معیشت مردم داشته باشد، حتماً آن را احیا خواهیم کرد، اما اگر غربی‌ها باز هم به دنبال خلف وعده و وقت‌کشی باشند، ما نیازی به ادامه مذاکرات و امضای توافق جدید با آنان نداریم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار