امیرعبداللهیان: در صورت حسن‌نیت غرب توافق خوب در دسترس است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه اگر غرب حسن‌نیت نشان دهد، توافق خوب نیز در دسترس است، گفت: هیأت ایرانی مذاکراتی منطقی، قوی، متین و نتیجه محور را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۴۹۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ - 02December 2021

امیرعبداللهیان: در صورت حسن‌نیت غرب، توافق خوب در دسترس است

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (پنجشنبه) از در دسترس بودن توافق خوب در وین، اما به یک شرط، خبر داد.

امیرعبداللهیان در صفحه توییتر خود نوشت: «مذاکرات وین با اولویت اساسی رفع تحریم‌ها و با جدیت جریان دارد. مذاکرات جدی کارشناسان هم تداوم دارد».

وی در ادامه توضیح داد: «با مذاکره‌کننده ارشد کشورمان باقری در ارتباط روزانه هستیم. اگر غرب حسن نیت نشان دهد، توافق خوب در دسترس است. هیات ایرانی مذاکراتی منطقی، قوی، متین و نتیجه محور را دنبال می‌کند».

نمایندگان ایران و کشور‌های گروه ۱+۴ عصر دوشنبه با حضور در هتل «کوبورگ» محل مذاکرات برجامی و رفع تحریم‌ها در وین، دور جدیدی از گفت‌وگو‌های کمیسیون مشترک برجام را برگزار کردند.

وزارت خارجه روسیه بعد از اتمام این دور از مذاکرات، با تأکید بر عزمی که مشارکت‌کنندگان از خود نشان داده‌اند، اعلام کرد که در گفت‌وگو‌های دوشنبه بر ادامه فعالیت دو کارگروه موافقت شد.

با این حال خبرگزاری «رویترز» بامداد امروز به نقل از اظهارات دیپلمات‌های اروپایی در جمع خبرنگاران، گزارش داد مسئله سانتریفیوژ‌های ایران از جمله مسائلی است که در مذاکرات وین بر سر آن اختلاف وجود دارد.

روزنامه دولتی «چاینا دیلی» نیز در یادداشت سردبیری خود با تاکید بر لزوم برداشته‌شدن تحریم‌های ایران به‌منظور احیای توافق هسته‌ای، از طرف‌های حاضر در مذاکرات وین خواست از خود صداقت و انعطاف نشان دهند تا گفت‌وگو‌ها به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها