«شهادت» در وصیت‌نامه شهدای مازندران

شهدای استان مازندران در وصیت‌نامه خود به موضوع «شهادت» پرداختند.
کد خبر: ۴۹۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۲ - 04December 2021

«شهادت» در وصیت‌نامه شهدای مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، وصیت‌نامه‌های شهدا گنجینه‌ای گرانبها و با ارزش از خداشناسی و تکامل است. واژه‌های نورانی که با خود معنویت به همراه دارد و چراغ راهی است برای همگان.

در ادامه فرازی از وصیت‌نامه‌های شهدای مازندران را که به موضوع «شهادت» پرداخته شده، از نظر می‌گذرانیم:

شهید کریم بهمنی

پدر و مادر شهادت حد نهایی تکامل یک انسان است پس چه خوب است که انسان به سویش پرواز کند.

شهید یوسف رمضانی

دوست دارم، چون ستاره‌ای تک در اوج آسمان شب بتابم، ولی کسی مرا مشاهده نکند اگر شهادت نصیب من شد سروران من برادران و خواهران اهل اسلام برای بنده گریه نکنید، چون سیدالشهدا و یاران باوفایش فدای قرآن شدند و به ما آموخته‌اند و ما پیروانشان هستیم. گریه برای آن دسته بکنید که هنوز بیدار نشده‌اند و درک به اسلامی بوده‌اند و در غفلت هستند برای آن‌ها ناله و استغاثه کنید. در عزایم نگریید و همانند زینب (س)، چون کوهی استوار باشید همانطور که یگانه زن صدر اسلام دختر رسول خدا حضرت فاطمه زهرا صبر و استقامت نموده و شما هم همانند فاطمه زهرا صبر داشته باشید. خدایا راضیم به رضای تو.

شهید برارجان غلامزاده میر‌

ای برادران و خواهران فرهنگی امروز در جبهه فرهنگ مسئولیت زیاد می‌باشد. من به عنوان یک همکار کوچک شما از همه عاجزانه تقاضا دارم در کلاس درس به فرزندان اسلام درس شهامت همراه با شهادت درس فداکاری همراه با جانفشانی - درس ایثار همراه با استقامت درس اسلامی را برای آن‌ها بازگو و به دانش آموزان تفهیم نمائید. پیامبران هم برای تشکیل حکومت با مشکلات برخورد جدی داشتند که بعضی از آن‌ها جان عزیزشان را در این راه دادند.

شهید یحیی محسنی

لحظه امتحانم فرا رسیده امیدوارم که وظیفه دوره را خوب انجام دهم و به معبودم نزدیک‌تر شوم. شاید بهترین راه در ره این باشد که خون سرخ رنگ را سرزمین گرم خوزستان جاری سازم و جانم را فدای جان آفرین نمایم و سبک بال به سوی معبودم بشتابم.

شهید رضا علیجانپور

مگر خون ما از خون علی (ع) و زهرا (س) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و حضرت علی اکبر (ع) و یاران حسین رنگین‌تر است؟ به همه بگوئید که من با چشمی باز و دلی با بصیرت در این راه گام نهادم و شهادت آرزوی من بود و من به ندای امام عزیز لبیک گفتم و بسوی میعادگاه عاشقان الله رهسپار شدم تا بتوانم خدمتی به اسلام عزیز کرده باشم و این راه را آگاهانه و عاشقانه انتخاب نمودم و امیدوارم که شما‌ای ملت قهرمان و شهیدپرور لحظه‌ای امام بزرگوارمان و حسین زمان را تنها نگذارید و پیرو و مطیع اوامر الهی باشید این مرد الهی را بهتر بشناسید اوست که نائب برحق، ولی عصر (عج) است و شما با اسلام و انقلاب اسلامی باشید تا او این نهضت را به صاحب اصلی اش یعنی امام زمان (عج) تحویل دهد.

شهید علی اصغر رمضان نتاج

مادر جان راهی رفتم که چمران‌ها رفتند پس بجایی می‌روم که چمران‌ها رفتند. پدرجان برادرانم را آنچنان بزرگ کن که ادامه دهندگان راهم باشند و بخصوص در خط امام باشند. در یک لحظه از امام جدا نشوند و در ادامه تحصیلشان کوشا باشند. خواهرانم را سفارش کن همچون زینبی در کربلای حسین باشند. در تشییع جنازه‌ام عکسم را بدست گیرند و جلوتر از همه شعار بدهند.

شهید حر یعقوبی

از خداوند بزرگ می‌خواهم که مرا جز شهدای اسلام قرار دهد و، اما هر شهیدی خونش پیامی من این است شما را به خون شهدا قسم از امام این الگوی تقوا و شهامت پیروی کنید و به فرامین او گوش فرا دهید و در جهانی کردن این انقلاب کوشش کنید که وعده خدا همانا مستضعفین را وارث زمین می‌کند و احقاق می‌بخشد حق است.

از خداوند بزرگ می‌خواهم که به پدر و مادرم صبر عنایت فرماید. مادرجان چرا نالانی که در راه خدا کشته شدم. مادرجان فردای قیامت پیش زهرا (س) روسفید خواهی ماند. پدرجان چرا نالانی مگر خون من از خون آن جوانان رنگین‌تر است. مادر هر موقع بیاد من افتادی خواستی گریه کنی و یا اینکه بر سر قبر من بجای آن لحظه به فکر کربلای حسین (ع) باش.

شهید یوسف رضا شریفی

انسان یک روز به دنیا می‌آید و یک روز هم از این دنیا می‌رود (پس مردن برای همه است) حال که قرار است انسان بمیرد چرا بهترین نوع مردن را که همان شهادت در راه خدا است را انتخاب نکند.

از مرگ کسانی باید بترسند و نگران باشند که مردن را نابود شدن می‌‍دانند. اما ما که این دنیا را مقدمه‌ای برای جهان آخرت و زندگی جاوید و همیشگی را در آنجا می‌دانیم نه تنها نباید نگران باشیم بلکه باید همیشه در آرزوی مرگ یعنی (ملاقات با پرروردگار) باشیم، چون از پیامبر بزرگوار (ص) و ائمه معصومین علیه اسلام آموختیم که مرگ و شهادت برای انسان‌های مومن همانند پلی است که آن‌ها را از یک دنیای تاریک و پر از ظلم به جهان نورانی و آرام بخش آخرت منتقل می‌کند و به قول فرمایش امام حسین (ع) سرور شهیدان آیا کسی پیدا می‌شود که نخواهد از یک زندان دردناک به جایگاه آباد و باغ زیبایی منتقل شود؟ و شما برادران بزرگوارم وصیت من به شما برادران بزرگوارم وصیت من به شما این است هر کاری که می‌کنید فی سبیل الله باشد در راه انقلاب شکوهمند که با خون هزاران شهید به پیش می‌رود که همان راه و خط امام عزیز می‌باشد قدم بردارید و ادامه دهنده راه شهیدان باشید که چگونه مخلصانه در این خط حرکت می‌کنند و به آروزیشان که همان شهادت در راه خداست می‌رسند.

شهید مهدی باباجانیان

آری ما پیرو مکتب حسین (ع) هستیم درس شجاعت و شهادت و فداکاری و ایثار را از او آموختیم از اوست که نباید زیر بار الم و ستم زندگی نمود از اوست که با مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است تفسیر آیات جهاد ار از او یاد گرفته ایم.

شهید حامد سرهنگ‌پور

و آن گاه که به وسیله دشمن تکه و پاره شوم در آن وقت است که احساس راحتی می‌کنم و آن لحظه که من در بین شما نیستم فقط روح من است که با شادابی با شما خواهد بود و این است حیات جاودانی که خداوند وعده داده است.

شهید مرتضی کردی

شهادت سعادتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود به هر حال پایان راه بر همه ما شهادت است تا در سبیل حق و مسیر هدایتم خوش هوای سالم دارد.

شهید مهدی احمدی

امروز افتخار من بر این است که در راه عقیده‌ای جهاد می‌کنم که به حقانیت آن کاملاً آگاه هستم و غیر از این راهی برایمان نخواهد ماند که یا پیروز شویم و یا شهادت را، چون اسلحه مرگبار بر فرق دشمن فرود آوریم؛ و همان‌طور امام حسین (ع) می‌فرماید: «فمن کان منکم یصبر علی حر السوف و طعن الا سنه فلیات معنا و الا فلینصرف عنا» هر که از شما را یارای صبر و استقامت در برابر آتش شمشیر‌ها و ضربت تیر‌ها و نیزه‌هاست و آتش دشمن را به جان و دل می‌خرد و در راه خدا آماده جانبازی و نوشیدن شربت شهادت. پس با ما حرکت کنید (و به سوی لقاء الله پرواز کنید) والا از ما جدا گردد.

باید کوشید باید خون داد، آن قدر باید کشته بدهیم تا اسلام عزیز با ظهور مهدی (عج) پیروز شود و قسط عدل الهی در سایه توحید در سراسر جهان برقرار گردد.

شهید میررمضان اسماعیل‌پور

پدرم نکنه خدای ناکرده شهادتم را به رخ انقلاب بکشی و یا تو را به غرور بدارد همیشه از خداوند شکرگزار باش که این امانت را به خدا دادی، چون از خدا امانت داشتی و از این که توانستی در راه خدا بدهی خوشحال باش. مادرم،‌ای که، چون زینب دلت برای اسلام می‌تپد نکند خدای ناکرده با شهادت غرور تو را بگیرد و به رخ اسلام بکشی هر وقت چنین فکری به سرت زد به یاد زینب باش و زینب گونه باش و مثل زینب عمل کن، اگر بدت تکه تکه شده مرا برایت آوردند افتخار کن، ببین بی‌سرم را و یا سر بی‌بدنم را برایت آوردند از خدا شکرگذار باشید.

شهید سید مهدی رحمان نیاء

یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران نقش حساس شهادت در پیروزی و تداوم آن است و این همان بعدی است که تاکنون برای ابرقدرت‌ها و دشمنان انقلاب ما مجهول مانده و آنان با جهان بینی مادی خود برای همیشه از شناخت واقعیت جهان معنوی آن عاجزند. شهادت میراث ائمه اطهار سلام علیه اجمعین و اولیاء خداست که بر امت مسلمان رسیده و برای انسان مرحله‌ای از فوز کمال وجود دارد که بدون شهادت امکان رسیدن به آن نیست. شهید با دادن جان عزیز خود در راه خدا در حقیقت خود را در افقی وسیع از جلوه‌های نامحدود نورحق مشاهده می‌کند و خود و دیگران را به این وسیله از ظلمات خارج می‌سازد و با این شهود عینی دارای چنان درجه‌ای از حیات خواهد شد که دیگر مرگ ندارد و در محضر حق از همه نعمت‌ها و کمالات بهره‌مند خواهند شد.

شهید عبدالمجید عبدالله‌پور

شهادت زندگی است و حیات است. شهادت راه بخدا رسیدن است. شهادت در مقام اولیاءالله قرار گرفتن است. شهادت راه حسین، شهادت راه ائمه معصومین است. شهادت راه شیعه است. آن شیعه‌ای که امام اولش رهبرش در محراب شهید می‌شود و محراب را که محل حرب است محل جنگ است به سنگر تبدیل می‌کند سنگری محکم و شکست‌ناپذیر و مسلماً فناناپذیر. سنگری جاودانه که تا به هنگام ظهور مهدی پایبند است آنگاه که به سوی جبهه روان شدم دل از همه چیز برگرفتم و خود را به اسلام که دین خداست هدیه دادم آن چیزی را که خدا به من داده بود در طبق اخلاص گذارده و تقدیم کردم شاید مرحمتی کند و آنرا بازستاند (جانم را) ما که می‌دانیم سرانجام روزی باید بمیرم پس چرا به بهترین شیوه نمی‌میرم که شهادت بهترین شیوه است؛ زیرا امامان معصوم ما این راه برای مردن انتخاب کردند امید رسیدن کربلا را دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار