رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد؛

ساخت سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن

نیکزاد به برنامه دولت برای ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: دولت برای ساخت سالیانه یک میلیون مسکن برنامه دارد که ساخت ۴۰۰ هزار واحد آن بر عهده بنیاد مسکن انقلاب است.
کد خبر: ۴۹۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ - 02December 2021

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: ساخت مسکن در روستا‌ها یکی از مسائل اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. در سال ۱۳۸۴ نزدیک به هفت درصد مسکن‌های روستایی کشورمان نو سازی شده بودند، درحالی که امروز نزدیک به ۵۰  درصد منازل روستایی کشور نوسازی شده است.

وی ادامه داد: از سمت بنیاد مسکن سالانه دویست هزار مسکن فقط در روستا‌ها نوسازی می‌شود که طی این برنامه در سال ۱۴۱۰، ۵۰ درصد باقی مانده از منازل روستایی در سطح کشور نیز نوسازی خواهند شد و طبق این برنامه در سال ۱۴۱۰ دیگر مسکن روستایی فرسوده‌ای نخواهیم داشت.

نیکزاد گفت: بنا به صلاحدید وزیر مسکن و رئیس جمهور، ساخت مسکن در شهر‌هایی با جمعیت کمتر از صد هزار نفر هم به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سپرده شد که در همین راستا در طرح جهش تولید مسکن، مقرر شد که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای شهر‌هایی با جمعیت کمتر از صد هزار نفر سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بنا بر این طرح، که سالیانه یک میلیون مسکن از سوی دولت می‌بایست آماده و تحویل داده شود، چهارصد هزار واحد مسکونی آن بر عهده بنیاد مسکن انقلاب می‌باشد.

نیکزاد همچنین تصریح کرد: ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها یک کار جمعی بوده که هم از سوی مسئولین و هم از سوی مردم عزیز در روستا‌ها صورت گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا هزینه خرید مسکن به شکل غیرقابل قبولی زیاد است؟ توضیح داد: چندین علت را می‌توان برای این سوال تعریف کرد؛ برای مثال یکی از این موارد مسکن‌های خالی از سکنه‌ای می‌باشد، این درحالی است که صاحبان این منازل که نه در آن سکونت می‌کنند و نه آن واحد را اجاره می‌دهند و نه حتی واحد مذکور را به فروش می‌رسانند، حتما می‌بایست مالیات سنگینی به ازای آن پرداخت کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار