کارشناس مسائل بین‌الملل مطرح کرد؛

تحقیر آمریکایی‌ها در مذاکرات وین

خوش چشم با تصریح بر این موضوع که آمریکا ذیل اهرم‌های فشار جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای به همراه اروپا به وین آمد، گفت: طرف غربی بر اساس خواست و شرایط ایران به این مذاکرات پا گذاشت که برای آن‌ها تحقیرآمیز بود.
کد خبر: ۴۹۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ - 02December 2021

تحقیر آمریکایی‌ها در مذاکرات وین

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مصطفی خوش چشم» کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگویی کارشناس مسائل بین‌الملل، اظهار داشت: با این کار در حقیقت یک جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای به راه انداختند تا به جمهوری اسلامی ایران فشار بیاورند.

وی با تشریح شرایط ورود ایران به مذاکرات مطرح کرد: طرف آمریکایی بعد از روی کار آمدن بایدن، سعی می‌کرد با بی میل نشان دادن خود به موضوع مذاکرات و برجام، ایران را به این سمت ببرد که تعهداتی که کاهش داده بودیم را مجددا به حالت قبل بازگردانیم بدون اینکه طرف آمریکایی تحریم را بردارد.

 کارشناس مسائل بین‌الملل در عین حال از اهرم‌های فشار ایران گفت و بیان کرد: افزایش سطح و میزان غنی سازی و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال گذشته برای لغو تحریم‌ها دو اهرم فشار ایران محسوب می‌شوند. آمریکایی‌ها بلافاصله روش خود را عوض کردند و گفتند حاضر به معامله هستند. در این راستا آن‌ها پیشنهاد تحقیر آمیز دادند که اگر ایران آن اهرم‌های فشار را کنار بگذارد، سه میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده را به صورت کالا از کره جنوبی آزاد می‌کنند.

وی افزود: وقتی ایران به این پیشنهاد آمریکا جواب رد داد، آن‌ها پیشنهادشان را بیشتر کردند و هنگامی که باز هم جواب رد شنیدند، اسرائیلی‌ها وارد شدند و نطنز را مورد هدف قرار دادند تا دو اهرم مربوط به سقف و میزان غنی سازی را از کار بیاندازند، اما موفق به این کار نشدند.

خوش چشم با تصریح بر این موضوع که آمریکایی‌ها ذیل اهرم‌های فشار جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای به همراه اروپا به وین آمدند، عنوان کرد: طرف‌های غربی بر اساس خواست و شرایط ایران به این مذاکرات پا گذاشتند که برای آن‌ها تحقیر آمیز بود، زیرا چون عضو برجام نیستند مجبور شدند بیرون بنشینند و صرفا به گفت‌وگو‌ها گوش دهند.

 کارشناس مسائل بین الملل از تلاش آمریکا برای خارج کردن اهرم‌های فشار ایران گفت و اظهار کرد: جو روانی و فشار تبلیغاتی را برای این موضوع شروع کردند. طرف ایرانی اعلام کرده است حضور در مذاکرات صرفا برای برداشتن تحریم‌ها است و اگر واقعا تحریم‌ها برداشته شود و همانند برجام فریبکاری در کار نباشد، ایران نیز به تعهدات هسته‌ای خود در برجام عمل می‌کند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار