معرفی کتاب؛

«کبریت خیس»

کتاب «کبریت خیس» از مجموعه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس است که امسال با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان منتشر شد.
کد خبر: ۴۹۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲ - 05December 2021

«کبریت خیس»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، کتاب «کبریت خیس» از مجموعه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس است که پژوهش و تألیف این اثر در سال جاری توسط «مهرنوش گرجی» انجام شد و از سوی انتشارات دکتر نیک و با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان منتشر شد.

در این کتاب 95 صفحه‌ای که در قطع رقعی و در هزار نسخه به چاپ رسید به عناوینی شامل «آخرین شناسایی»، «فرشته نجات»، «عملیات بدر»، «پرواز سرخ»، «مادرانه» و «وداع آخر» پرداخته شده است.

کتاب «کبریت خیس» نگاهی متفاوت به بیان خاطرات رزمندگان خوزستانی دوران دفاع مقدس داشته است. این اثر از هم اکنون در مراکز کتابخانه ای خوزستان در دسترس علاقه مندان به ادبیات دفاع مقدس است.

در بخشی از کتاب آمده است:

وقتی شب برای تعویض همرزمان دیگر را همراهی می کردم، ناگهان صدای شلیک تیر از سمت سنگر منوچهر را شنیدم. سراسیمه خودم را به او رساندم. متوجه شدم منوچهر که خیلی ترسیده بوده خواسته است سنگر را ترک کند و به سمت عقب برگردد اما از ترس در تاریکی شب از مسیر منحرف شده و بر روی جنازه متعفن و کرم خورده عراقی افتاده و وحشت زده اشتباهی شلیک کرده است. بعد از آن اتفاق منوچهر دیگر حاضر نشد به آن سنگر برود و همیشه کریم به جای او به سنگر دیده بانی می رفت و نگهبانی می داد، در یکی از همین شب ها که کریم در سنگر بود درگیری شدیدی اتفاق افتاد و او در حال مبارزه، مورد اصابت خمپاره قرار گرفت و به فیض شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار