با معرفی شهید «رعیت رکن آبادی»؛

کتاب «معبد زیرزمینی» در قم رونمایی شد

کتاب «معید زیرزمینی» ویژه معرفی شهید «غلامحسین رعیت رکن آبادی» امروز طی مراسمی در سالن عصر آفتاب مسجد مقدس جمکران رونمایی شد.
کد خبر: ۴۹۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰ - 02December 2021

کتاب «معبد زیرزمینی» در قم رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، کتاب «معید زیرزمینی» ویژه معرفی شهید «غلامحسین رعیت رکن آبادی» و ابتکارات وی در حفر تونل در جبهه، امروز طی مراسمی با حضور خانواده شهید در سالن عصر آفتاب مسجد جمکران رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن رحیمیان» تولیت مسجد مقدس جمکران در این مراسم، طی سخنانی اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت از دستاورد‌های اسلام ناب است و ما هر چه داریم از شهداست و شهدا نیز هر چه دارند از ولایت و پیوند با خدا و اولیای خدا است.

«احمد حاجی زاده» رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم و سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم نیز با اشاره به جنگ نرم دشمن، تاکید کرد: دشمن در مقابل جوانان ما در حال کار فرهنگی و جنگ نرم است و ما باید شهدا را به خوبی به مردم بشناسانیم.

همچنین امیر سرتیپ دوم ستاد «احمد آرام» از پیشکسوتان ارتش و حاضر در عملیات فتح المبین و از راویان کتاب، با اشاره به خاطراتی از همراهی خود با شهید غلامحسین رعیت رکن آبادی عنوان کرد: موضوع حفر تونل که توسط این شهید والامقام انجام شد، تجربه‌ای بود که به فلسطینیان انتقال یافت و منجر به افزایش پیروزی‌ها و کاهش آمار شهدای آنان شد.

«محمد حسنی» مدیرعامل انتشارات مسجد مقدس جمکران نیز کتاب معبد زیرزمینی را را بسان یک فیلمنامه آماده خواند و افزود: این اثر حادثه و درام دارد و با کمترین تغییرات می‌توان آن را به نمایش تبدیل کرد.

در این مراسم بخشی از مستند شهید رعیت رکن آبادی و کلیپ شعرخوانی «احمد حسین پور» علوی شاعر آیینی نیز که قرار بود میهمان مراسم باشد، اما بدلیل سفر به سوریه و حضور در آستان مقدس حضرت زینب (س)، حضور نداشت، پخش شد.

همچنین شریعتی و سلطانی دو تن از نویسندگان جوان و نیز «معصومه میرابوطالبی» نویسنده کتاب معبد زیرزمینی به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون کتاب پرداختند.

در پایان، احمد آرام، معصومه میرابوطالبی و همسر شهید غلامحسین رکن آبادی با اهداء هدایی تجلیل شدند.

همچنین با حضور مسئولان حاضر و سرهنگ «نعمت محسنی زرین» فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) و ارشد نظامی ارتش در قم، از کتاب معبد زیرزمینی رونمایی شد.

شهید «غلامحسین رعیت رکن آبادی حجتی» فرزند علی در تاریخ ۳۰ فروردین سال ۱۳۲۷ در روستای رکن آباد میبد یزد به دنیا آمد.

وی تحصیلات ابتدایی را تا کلاس پنجم در روستا گذراند. پس از آن به کار مقنی‌گری و موزائیک‌سازی پرداخت. در ۲۰ سالگی ازدواج کرد، ۲۱ سال بعد به قم هجرت کرد و در این شهر قیام و معرفت سکنی گزید.

غلامحسین وی در دوران انقلاب پرشور و بانشاط در صحنه‌ها حضور داشت و چندین بار تا مرز دستگیری پیش رفت. با شروع جنگ تحمیلی تصمیم به حضور در جبهه‌های نبرد داشت تا اینکه بر حسب ضرورت حفر کانال در عملیات فتح المبین برای دورزدن دشمن، به جبهه اعزام شد و اقدامات ارزشمند و مبتکرانه‌ای را در کارنامه خود ثبت کرد.

وی طی سال‌های ۶۰ تا ۶۲ پنج بار به جبهه اعزام شد. این شهید عزیز ۱۴ اردیبهشت سال ۶۲ از سوی دفتر شهید محراب آیت الله صدوقی به جبهه اعزام و در قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت شد.

شهید غلامحسین رعیت رکن آبادی سرانجام در تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال ۶۲ در منطقه پاسگاه شرهانی به شهادت رسید و چند روز بعد در قم تشییع و در گلزار شهدای علی ابن‌جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها