امروز صورت گرفت؛

افتتاح یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت

همزمان با یکصدمین سالگرد روحانی شهید گیلان میرزا کوچک جنگلی، یادمان شهدای گمنام واقع در بوستان ملت رشت افتتاح شد.
کد خبر: ۴۹۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰ - 02December 2021

افتتاح یادمان شهدای گمنام پارک ملت رشت

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، در یکصدمین سالگرد روحانی شهید «میرزا کوچک جنگلی» یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت با حضور مسئولین استان گیلان افتتاح شد.

«محمد حسین واثق کارگرنیا» رئیس شورای اسلامی شهرستان «رشت» امروز در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام واقع در بوستان ملت، اظهار داشت: این دو شهید گرانقدر در سال ۱۳۹۶ با عزت و احترام در بوستان ملت خاکسپاری شدند و از همان زمان موضوع افتتاح یادمانی مناسب برای آرامگاه این دو شهید عزیز مطرح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بسیاری از مسئولان پیگیر اجرای یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت بودند، افزود: پیگیری‌هایی طی این چند سال به منظور افتتاح یادمان شهدای بوستان ملت رشت انجام شد، اما در نهایت به صورت جدی برای ساماندهی این مکان اقدامی صورت نگرفت.

وی با اشاره به پیگیری‌های مجدانه مسئولین در خصوص افتتاح یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت تصریح کرد: پس از شروع به کار شورای ششم رشت این مهم با جدیت در دستور کار قرار گرفت و با ورود بسیج سازندگی سپاه، بالاخره امروز هم‌زمان با سالروز شهادت سردار بزرگ گیلان زمین شهید میرزا کوچک جنگلی شاهد افتتاح این یادمان هستیم.

کارگرنیا با اشاره به پیگیری‌های نیرو‌های ارزشی و خانواده معزز شهدا به منظور تسریع در احداث یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت خاطرنشان کرد: اجرای این مهم از دغدغه‌های خانواده‌های معزز شهدا و نیرو‌های انقلابی رشت بود و خوشحالیم که بیش از این شرمنده این بزرگواران نشدیم و با افتتاح این یادمان گامی کوچک در راستای تکریم این شهدای گرانقدر برداشتیم.

در سال ۱۳۹۶ پیکر مطهر دو شهید گمنام در رشت تشییع و در بوستان ملت رشت تدفین شد و از همان سال موضوع احداث یادمانی برای آرامگاه این دو شهید گرانقدر مطرح شد که در نهایت پس از حدود چهار سال انتظار و هم‌زمان با سالروز شهادت میرزا کوچکی جنگلی افتتاح یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها