سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم:

آثار کار برای شهدا باید در جامعه دیده شود/ ۴۰۰ سوژه ناب ایثار و شهادت در قم جمع آوری شده است

«حاجی زاده» با اشاره به جمع آوری و احصاء ۴۰۰ سوژه منحصر به فرد ایثار و شهادت در قم گفت: دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در واقع گنجینه‌ای است که باید استخراج شود و آثار آن در قشر‌های مختلف جامعه دیده شود.
کد خبر: ۴۹۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴ - 02December 2021

آثار کار برای شهدا باید در جامعه دیده شود/ ۴۰۰ سوژه ناب ایثار و شهادت در قم جمع آوری شده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «احمد حاجی زاده» سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم امروز در مراسم رونمایی از کتاب «معبد زیرزمینی» که عصر پنجشنبه در سالن همایش عصر آفتاب مسجد جمکران برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دفاع مقدس مثل گنجینه است و باید استخراج شود و کار برای شهدا و زنده نگهداشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست.

رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم با اشاره به دو سال حضور در این ستاد، عنوان کرد: در این مدت روحیه بسیار خوبی از شهدا گرفتم و از اینکه در صبح و شام با برنامه‌های شهیدان مانوس بودم، عنایات شهدا را بخوبی حس کردم.

وی با تاکید بر اینکه کار برای شهدا باید آثارش در جامعه و در بین اقشار دیده شود، افزود: مسئولان نباید نسبت به آرمان‌های شهدا غافل باشند و رهبر معظم انقلاب خودشان تمامی کنگره‌ها را پیگیری و آثار تولیدی را ملاحظه می‌فرمایند.

حاجی زاده با اشاره به دو رهنمود برانگیختگی در جامعه و تولید آثار ماندگار در کنگره شهدا در کلام رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: ما عمل به رهنمود‌ها و دغدغه‌های ایشان را در فعالیت‌های و برنامه‌های کنگره شهدای قم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به برخی تلاش‌های صورت گرفته در قم ابراز کرد: ارتش در دوران دفاع مقدس یگان مستقلی در قم نداشت و امروز می‌بینیم که با تلاش گروه پدافند هوایی و حفظ آثار دفاع مقدس ارتش در قم، ۵۵۲ شهید ارتش جمهوری اسلامی در قم معرفی شده اند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به صف آرایی دشمن در جنگ فرهنگی و نرم خاطرنشان کرد: در قبال دشمن باید کار فرهنگی انجام دهیم و بهترین کار، معرفی شهدا و آرمان‌های آنان به جامعه و جوانان است.

وی با تاکید بر تولید آثار ماندگار با استفاده از ظرفیت کنگره شهدا تصریح کرد: تولید آثار ماندگار در قالب هنر می‌تواند تا سال‌های روح و فکر جوانان ما را با فرهنگ ایثار و شهادت تغذیه کند.

حاجی زاده گفت: در کمیته سوژه یابی کنگره شهدا، بیش از ۴۰۰ سوژه منحصر به فرد احصا شده که یکی از آنها، شهید والامقام «غلامحسین رعیت رکن آبادی» است.

وی افزود: به امید خدا همه برنامه‌های کنگره را با کمک کارشناسان، متخصصان و هنرمندان به تولید مطلوب می‌رسانیم.

رییس ستاد کنگره شهدای قم یادآور شد: تشکیل لشکر حضرت قاسم (ع) شامل دانش آموزان به منظور حضور موثر در فضای مجازی با استفاده از آموزه‌های ایثار و شهادت، از دیگر برنامه‌های کنگره است که ان شاءالله با حضوری شدن کلاس‌ها و مدارس، مجددا پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها