پیشکسوت دفاع مقدس ارتش:

هیچ قلم و دوربینی قادر به ثبت احساسات واقعی یک رزمنده نخواهد بود

امیر «آرام» گفت: هیچ قلم و دوربینی قادر نخواهد بود که احساسات و وضعیت درونی و واقعی هنگام رزم یک رزمنده را ثبت کند.
کد خبر: ۴۹۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳ - 02December 2021

هیچ قلم و دوربینی قادر به ثبت احساسات واقعی یک رزمنده نخواهد بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، امیر سرتیپ دوم «احمد آرام» پیشکسوت دفاع مقدس ارتش، امروز در همایش رونمایی از کتاب «معبد زیرزمینی» ویژه معرفی شهید «غلامحسین رعیت رکن آبادی» که در سالن همایش عصر آفتاب مسجد جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در طول دفاع مقدس رزمندگان ما شرایطی را تجربه کردند که هیچکس جز خود آنان قادر نیستند آن را بیان و توصیف کنند.

وی افزود: بسیاری از کتب را که مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم دلنشین نیستند، چون جنبه‌های تخیلی وارد آن‌ها شده است و یا با اغراق نوشته شده اند، اما اگر مطلبی را واقعاً با کمترین اغراق بنویسیم، به دل خواهد نشست.

آرام با اشاره به موضوع حفر تونل که با ابتکار شهید رعیت رکن آبادی در عملیات فتح المبین انجام شد، خاطرنشان کرد: مبارزان فلسطینی با این تجربه، به پیروزی‌های بیشتر با تلفات کمتر دست یافتند.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ حفاظتی، ارتش مطلقا اجازه تصویربرداری از روند عملیات‌ها را نداشت، عنوان کرد: مظلومیت ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی این است که ارتش آموخته بود که حق ندارد از برنامه‌های خود تصویربرداری کند و باید اصول حفاظتی را کامل رعایت نماید.

پیشکسوت دفاع مقدس ارتش ادامه داد: به همین دلیل هیچ سندی شامل عکس و فیلم از عملیات‌های ارتش در دسترس نیست.

وی یادآور شد: در ابتدای جنگ بنی‌صدر اجازه حضور داوطلبین در کنار سپاه را نمی‌داد، لذا بسیاری از نیرو‌های داوطلب به کمک ارتش شتافتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار