نماینده ولی فقیه در مازندران:

امروز پیشرفت‌های نیروی دریایی را مرهون نگاه «ما می‌توانیم» هستیم

«محمدی لائینی» گفت: امروز نیروی دریایی با پیشرفت‌های چشمگیری که داشت چشم دشمن را خیره کرد و روز بروز در حال رشد است و تمام این پیشرفت‌ها را مرهون نگاه فرهنگی «ما می‌توانیم» هستیم.
کد خبر: ۴۹۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ - 03December 2021

امروز پیشرفت‌های نیروی دریایی را مرهون نگاه «ما می‌توانیم» هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران پیش از ظهر امروز در دیدار با امیر دریادار دوم «آریا شفقت رودسری» فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ساخت تجهیزات و ناو‌ها و تربیت نیرو‌ها در سطح ارشد و تخصصی را از افتخارات دانست و اظهار داشت: امروز تجهیزات دریایی ما با عبور از ۵۵ بندر و ۴۵ هزار کیلومتر بدون سوختگیری از هیچ بندری، اقیانوس پیمایی‌های بسیار طولانی و پیچیده ۱۴۵ روزه دارد و این از افتخارات است.

محمدی لائینی افزود: امنیت امروز را از حوزه خلیج فارس به دریای سرخ و عمان در حال گسترش هستیم تا در اقیانوس‌های بزرگ قدرت دفاعی داشته باشیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه امروز با وجود تحریم‌ها، نفت را به کشور‌های دوردستی مثل ونزوئلا با پشتیبانی نیروی دریایی صادر می‌کنیم، تصریح کرد: امروز نیروی دریایی و نیرو‌های مسلح با پیشرفت‌های چشمگیری که داشتند چشم دشمن را خیره کردند و روز بروز در حال رشد هستند و تمام این پیشرفت‌ها را مرهون نگاه فرهنگی «ما می‌توانیم» است.

محمدی لائینی با بیان اینکه امام و انقلاب این باور را به ما آموختند و این معجزه‌ها اتفاق افتاد، گفت: دشمن می‌خواهد این باور را از ما بگیرد، اما نقش متولیان فرهنگی با روحیه و شهامت و ایمان و اعتماد به نفس در این راستا موثر است و باید به تربیت حرفه‌ای، فرهنگی، اعتقادی و ایمانی بپردازیم و به موازات هم رشد کنند.

امام جمعه ساری به نقش نیروی دریایی در حادثه ۷ آذر اشاره کرد و اظهار داشت: فقط درگیری در ۷ آذر نبوده و در مقابل نیرو‌های دشمن و بمباران هوایی، اسکورت کردن کشتی‌های نفتی و اجازه قطع صادرات را ندادن از کار‌های بزرگی است که نیروی دریایی در آن روز انجام داده است.

وی با بیان اینکه امروز کشتی‌های کشور‌های جنوب خلیج فارس با پرچم آمریکا و انگلیس و... برای مصون ماندن از رزمندگان مدافع ما رفت و آمد می‌کنند، خاطرنشان کرد: اما جمهوری اسلامی با پرچم خود در آب‌های خلیج فارس در رفت و آمد است و دستگیری دزدان دریایی که ابزار‌های دشمنان هستند، نشان از افتخارات ایران و انقلاب و جوانان با اعتقاد و اعتماد به نفس است که ۱۴۵ روز به دور از خانه و خانواده به جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند و این کار بسیار بزرگی است.

محمدی لائینی اضافه کرد: امیدواریم روز بروز پر توان‌تر و پر ایمان‌تر از جوانب مختلف جنگ امنیتی، سیاسی، فرهنگی، رسانه ای، تبلیغاتی، فضای مجازی، نرم و سخت و اقتصادی از مرز‌ها بدرستی دفاع کنیم و در حوزه مملکت داری و اقتصاد و معیشت و صنعت عمران و آبادانی و صنعت و... نیز پیشرفت داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار