امام جمعه تبریز:

غرب باید اطمینان دهد که تحریم‌ها لغو می‌شود

حجت‌الاسلام «آل هاشم» گفت: غرب می‌خواهد مذاکرات وین را سکویی برای رسیدن به اهداف خود قرار دهد، اما باید بداند که بجای این افکار باید بهای بدقولی‌‌هایش را بپردازد و اطمینان دهد که تحریم‌ها لغو می‌شود.
کد خبر: ۴۹۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ - 03December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌ الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: غرب می‌خواهد مذاکرات وین را سکویی برای رسیدن به اهداف خود قرار دهد، اما باید بداند که بجای این افکار باید بهای بدقولی‌‌هایش را بپردازد و اطمینان دهد که تحریم‌ها لغو می‌شود.

 وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش آمریکا و اروپا این است که مذاکرات وین را مذاکرات هسته‌ای جلوه دهند؛ ایران در مقابل عملیات روانی آمریکا محکم ایستاده است و در این مذاکرات باید تحریم‌ها کامل حذف و راست آزمایی انجام شود. 

امام جمعه تبریز توضیح داد: در این مذاکرات باید زمینه برای بهره‌مندی ایران از دانش صلح آمیز هسته‌ای به ویژه فناوری بسیار مهم غنی‌سازی برای مقاصد صنعتی طبق معاهده «ان. پی. تی» تسهیل و فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: ایران برای تامین منافع ملت آماده گفت‌وگو براساس اصل ضمانت و راست آزمایی است و به هیچ وجه تسلیم تحریم، فشار و تهدیدهای نظامی نمی‌شود.

وی با گرامیداشت روز جهانی معلولان و با اشاره به مشکلات این قشر در سطح جامعه خواستار توجه بیشتر به این مشکلات شد و افزود: مسئولین شهرداری، بانک ها و ادارات برای رفاه حال معلولان اقدام کنند و زمینه حضور آسان آن‌ها را در محل‌های مختلف شهر و ادارات فراهم کنند.

حجت‌ الاسلام آل هاشم ادامه داد: ایجاد زمینه اشتغال از دیگر مسائلی است که در خصوص معلولان، مسئولان باید توجه خاصی به آن داشته باشند.

وی همچنین با تذکر به مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری و مسئولان حج و زیارت در خصوص تسهیل سفر زائران امام حسین (ع) به عتبات، بیان کرد: با وجود مطالباتی که برای سفر به عتبات وجود دارد و از طرف دیگر کم بودن فاصله هوایی کربلا و نجف به تبریز نسبت به فاصله تبریز به استانبول باید قیمت و تعداد این پروازها منطقی باشد.

وی افزود: قیمت بلیط سفر به عتبات عراق باید نسبت به فاصله آن از تبریز متناسب باشد؛ بر این اساس از مدیران سازمان هواپیمایی کشوری در حوزه آذربایجان شرقی، حج و زیارت و نمایندگان استان می خواهم برای تسهیل سفر زائران امام حسین و زیارت آنان اقدام کنند.

امام جمعه تبریز همچنین با گرامیداشت روز دانشجو گفت: دانشجو همواره در برابر استکبار آمریکا مبارزات فعال داشته و جنبش دانشجویی، تظاهرات دانشجویی و تسخیر لانه جاسوسی به عنوان اوج جریانات ضد آمریکایی دانشجویی همواره تاثیرگذاری و هوشیاری آنها را در مسایل مختلف کشور نشان داده است.

وی افزود: دانشجویان همواره در مسائل سیاسی و اجتماعی موثر بودند و دانشجویانی مانند شهید همت، شهید باکری، شهید زین الدین، شهید متوسلیان و دیگر شهدای بزرگ که همگی دانشجو بودند در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

وی ادامه داد: همین طور دانشجویان مدافع حرم، دانشجویان شهید امنیت و شهدای عرصه سلامت همگی نشان از پویا بودن و هوشیاری قشر دانشجو در  مسائل کشور بوده است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت مدیریت آب و آینده نگری در خصوص خشکسالی و نیازهای آبی ناشی از آن، بیان کرد: مدیریت عملیات کشاورزی، دامداری، سدسازی، راه سازی  و شهرسازی متناسب با عوامل طبیعی و زیستی منطقه از مواردی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار