امام جمعه ارومیه مطرح کرد؛

ضرورت ایستادگی دانشجویان در صف مقدم استکبارستیزی

حجت‌الاسلام «قریشی» گفت: دانشجویان در صف مقدم مبارزه با استکبار و ظلم که اساس انقلاب اسلامی است، بایستند.
کد خبر: ۴۹۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ - 03December 2021

ضرورت ایستادگی دانشجویان در صف مقدم استکبارستیزی

به گزارش خبرنگار دفاع‌مقدس از ارومیه، حجت الاسلام «سید مهدی قریشی» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به 12 آذر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این قانون محور تمام حرکت ها ، برنامه ریزی ها و مایع افتخار و مباهات ملت ایران است.

وی با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو، استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و ستم را از شاخصه های اصلی جنبش دانشجویی دانست و افزود: لذا انتظاری که جامعه از قشر دانشجو و اساتید دانشگاهی دارد این است که همواره در صف مقدم مبارزه با استکبار و ظلم که اساس انقلاب اسلامی است  قرار بگیرند.

امام جمعه ارومیه یکی دیگر از رسالت های قشر دانشجو را توجه به مسائل سیاسی داخلی و خارجی کشور عنوان کرد و گفت: اما باید دقت شود که بدون سیاست زدگی وارد این عرصه شوند.

حجت الاسلام قریشی در خصوص تدوین بودجه سال 1401 از نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی خواست تا با اتحاد و همبستگی تلاش کنند تا ردیف بودجه خوبی برای این استان درنظر گرفته شود .

وی تصریح کرد: چراکه درآمد سرانه استان آذربایجان غربی نسبت به سایر استان های کشور بسیار کمتر است و دولت محترم باید به استانهایی که مانند اذربایجان غربی این مشکل را دارند توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام قریشی اظهار داشت: با توجه به سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی طی روزهای آینده ، نمایندگان و مسئولان استانی باید بدون بخشی نگری طرح‌هایی را که باعث توسعه و پیشرفت این استان می‌شود را مد نظر داشته باشند و در این فرصت بسیار مناسب مطرح کنند.

وی با تاکید به رعایت پروتکل های بهداشتی از مسئولین امر خواست تا اجازه برگزاری مجالس ترحیم در مساجد داده شود تا با توجه به سرمای هوا همشهریان بتوانند مجالس خود را با رعایت شیوه نامه ها در مساجد برگزار کنند.

امام جمعه ارومیه رفع سد معبر در برخی معابر را از مهمترین خواسته های بحق مردم عنوان کرد و گفت: مسئولین شهرداری حتما به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار