امام جمعه کرمان:

جنبش دانشجویی ایران یک جنبش عدالت خواه در خط امامین انقلاب است

«علیدادی سلیمانی» گفت: دانشگاه یکی از قطب‌های مهم تحول و پیشرفت کشور بوده و جنبش دانشجویی ایران یک جنبش عدالت خواه در خط امامین انقلاب است.
کد خبر: ۴۹۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ - 03December 2021

جنبش دانشجویی ایران یک جنبش عدالت خواه در خط امامین انقلاب است

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین «حسن علیدادی سلیمانی» با تأکید بر اینکه تامین منابع آب را باید جدی بگیریم، گفت: مصرف ما در بخش شرب، کشاورزی و صنعت نیاز به مدیریت جدی دارد.

وی با اشاره بر اینکه نباید اسراف کرد، اظهار کرد: خشکسالی ها یکی پس از دیگری به سراغمان می آید و اگر موضوع را در برنامه ریزی نحوه مصرف جدی نگیریم مشکلات بیشتری شاهد خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: کم آبی امروز یکی از مهمترین مسائل دنیاست و کشور ما باید به علت وجود در کمربند خشک و نیمه خشک جهان آن را جدی تر بگیرد؛ وجود میانگین یک سوم بارندگی دنیا در کشور، ما را در ردیف کشورهای کم آب قرار داده است.

وی افزود: ضمن اینکه ۳۰ درصد باران کشور نیز در ۷۰ درصد مساحت ایران می بارد و استان کرمان در این مساحت قرار دارد.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت شهادت شهدای دانشجو و فعالیت های جنبش دانشجویی از قبل از انقلاب تا پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد: معرفت، شناخت و دشمن شناسی دانشجویان، در شرایط پس از کودتا ۱۳۳۲ در دوران ستمشاهی، آنان را برآن داشت که اعتراض کنند و جنبش دانشجویی صدای خود را به استکبار رساند و در این راستا افرادی به درجه شهادت رسیدند.

علیدادی سلیمانی افزود: جنبش دانشجویی در دنیا سابقه ای طولانی دارد و آنچه این جنبش را در ایران با دنیا متمایز می کند، سابقه استداد و استعمارستیزی آن است که همواره مخالف سلطه بوده و البته عدالت خواه، در خط انقلاب بوده است.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی در زمان کودتای ۲۸ مرداد خیانت و جنایت آمریکا و استکبار را در کشور مشاهده کرد و به‌دنبال نشان دادن اعتراضات خود به آمریکایی ها بود لذا همان سال که نیکسون می خواست بیاید و ثمرات کودتا را ببیند، جنبش دانشجویی، بهترین فرصت را برای نشان دادن بیزاری از آمریکایی ها مهیا دید و در ۱۶ آذر مبارزه خود را به صورت جدی نمایش داد و هزینه آن نیز شهدای دانشجو بودند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: سابقه عملکرد جنبش دانشجویی قبل و بعد از انقلاب در برهه هایی مثل انقعاد قراردادهای نفتی علیه ایران، انقلاب سفید شاه، کاپیتولاسیون، تسخیر لانه جاسوسی و دفاع مقدس برشمرد.

وی افزود: نخستین قانون اساسی به نام مشروطه با حمایت مردم در کشور شکل گرفت که یکی از ثمرات مبارزات مشروطه، قانونمند شدن کشوری بی قانون بود؛ البته اینکه چقدر از قانون اجرا می شد، بحث دیگری است.

 علیدادی سلیمانی گفت: یکی از نخستین اقدامات پس از انقلاب، نوشتن قانون اساسی مترقی بود که به یکی از بهترین قانون های دنیا تبدیل شد، زیرا این قانون با اتکا به تجربه موفق بشر و حدود شرع تدوین شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار