نماینده ولی فقیه در لرستان:

اصحاب رسانه و اهل قلم آیت‌الله صادقی را به مردم معرفی کنند

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به درگذشت روحانی مبارز «آیت‌الله صادقی» گفت: از همه اصحاب رسانه، اهل قلم، صدا و سیما،حوزه و دانشگاه انتظار داریم، این روحانی مبارز را به خوبی به مردم معرفی کنند چون حق زیادی به گردن همه ما دارد.
کد خبر: ۴۹۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ - 03December 2021

اصحاب رسانه و اهل قلم آیت صادقی را به مردم معرفی کنندبه گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» امام جمعه خرم آباد، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت «آیت‌الله عباسعلی صادقی» امام جمعه موقت خرم‌آباد و رئیس سابق حوزه کمالیه، اظهار داشت: درباره این عالم مجاهد و فقیه بزرگ باید کتاب‌ها نوشته شود و همایش‌ها برگزار شود. پایه‌گذاری مدرسه صادقیه، تلاش در حل مسائل اجتماعی، مبارزه با رژیم شاهنشاهی و همراهی با امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها گوشه‌ای از خدمات این عالم فرهیخته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به هشت دهه مجاهدت‌های علمی و اخلاقی در حوزه های علمیه لرستان و قم، عنوان کرد: «آیت الله صادقی» مجتهدی پرتلاش در تدریس معارف اسلامی، اعتقادات، اخلاق و احکام اسلامی و مدرسی خوش بیان در حوزه‌های علمیه و برخوردار از کرسی تدریس درس خارج فقه و اصول طی سالیان متمادی بود. بی شک همه روحانیت، مستقیم یا غیر مستقیم با واسطه و یا بی واسطه از تلاش‌های علمی و اخلاقی این روحانی بزرگوار فیض برده‌اند.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: ایراد خطبه‌های قصار به عنوان امام جمعه در کنار مرحوم آیت الله حسینی میانجی و حاکم شرعی دادگاه‌های انقلاب و ده‌ها مسئولیت خطیر دیگر تنها گوشه‌ای از خدمات ارزنده این عالم مجاهد به مردم لرستان بود که تنها در یک خطبه نمی‌توان به آنها اشاره کرد. از همه اصحاب رسانه، اهل قلم، صدا و سیما،حوزه و دانشگاه انتظار داریم، این روحانی مبارز را به خوبی به مردم معرفی کنند چون حق زیادی به گردن همه ما دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به 12 آذر سالروز تصویب قانون اساسی، خاطرنشان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی در مقایسه با دیگر قانون‌ها، قانونی مترقی و برگرفته از قرآن و سنت است، دارای یک مقدمه، 14 فصل و 177 اصل است که میثاق بزرگ ملی و دینی انقلاب اسلامی است، از این رو میثاق بزرگ ملی و دین انقلاب اسلامی و راه پیشرفت همه جانبه این انقلاب است و باید این قانون مترقی تبدیل به یک گفتمان شده و همه اصول آن اجرایی شود.

وی با اشاره به 12 آذر روز جهانی معلولان، اظهارداشت: در جمهوری اسلامی قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب شده و حتی کمیته‌ای معرفی شده که بر اجرای این قانون نظارت کند. بسیاری از معلولان دارای تولیدات فاخر زیادی در زمینه‌های هنری و غیره هستند که افراد سالم از انجام آنها ناتوان هستند.

وی عنوان کرد: بسیاری از معلولان به مراحل رشد علمی بالایی رسیده و حضور مفید و ارزشمندی در جامعه دارند آنچه معلولان به آن نیاز دارند توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی، تامین مسکن، مناسب سازی اماکن اداری و عمومی، مناسب سازی خیابان‌ها و اماکن ورزشی هستند که مسئولان باید به اجرایی کردن آنها توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، افزود: دانشجویان به عنوان انسان‌هایی آگاه، فهیم، دانا، بصیر و تیزبین در تاریخ کشور ما نقش ارزنده و مفیدی را اجرا کرده‌اند. نیکسون پس از کودتای 28 مرداد به کشور ما وارد شد و دانشجویان تظاهرات و اعتراضات خود را برای ورود معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که در نهایت در روز 16 آذر تظاهرات دانشجویان برای رژیم دست نشانده پهلوی قابل تحمل نبود و منجر به این شد که سه نفر از دانشجویان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

حجت الاسلام  شاهرخی تصریح کرد: امروز هم دانشجویان و دانشگاهیان در کنار فرهنگیان و حوزویان پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی هستند و تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی دانشجویان در خودکفایی کشور  نقش بسیار مؤثری داشته است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به موضوع حق آبه و اتفاقات اخیر، گفت: درباره آب و تخصیص آب در چندین استان اتفاقاتی افتاد که بخشی از مشکل پیش آمده مربوط به کم آبی است و بخشی هم به ضعف مدیریت بر می‌گردد که ما هر دو بخش را در خطبه هفته قبل هم بیان کردیم. تکمیل سدهای نیمه تمام، اتصال شبکه آبیاری، زهکشی مسیر آب و آبیاری قطره‌ای بهترین راه حل مشکل تبدیل زمین‌های دیم به آبی است. در لرستان نیاز به احداث سدهای مخزنی مشهود است و باید در اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه  دشمن در تلاش است که مردم را در مقابل دولت و نظام قرار دهند از این رو مردم و مسئولان باید هوشیار باشند، گفت:جوانان لرستان همان‌هایی هستند که از ارتفاعات حاج عمران بالا رفته و دشمن بعثی را نابود کردند، این جوانان می‌توانند و می‌دانند با چه روش هایی مطالبات خود را بخواهند که دشمنان از دست آنها عصبانی شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها