مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

خوزستان 25 سال در بحث جمع آوری اسناد دفاع مقدس عقب است/ لزوم توجه به کهولت سن خانواده شهدا

سردار علی پور، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به حوزه اسناد و پژوهش دفاع مقدس، گفت: متاسفانه خوزستان در بحث جمع آوری، نمایه سازی و ساماندهی اسناد بسیار عقب است.
کد خبر: ۴۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ - 06July 2015

خوزستان 25 سال در بحث جمع آوری اسناد دفاع مقدس عقب است/ لزوم توجه به کهولت سن خانواده شهدا

به گزارش دفاع پرس از اهواز سردار محمد علی پور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در جلسه کارگروه اسناد و پژوهش گفت: اگر چه طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه اسناد و پژوهش صورت گرفته، اما متاسفانه خوزستان در بحث جمع آوری، نمایه سازی و ساماندهی اسناد 25 سال عقب است.

سردار علی پور ضمن تاکید بر تلاش مضاعف کارگروه اسناد و پژوهش افزود: فرصت های بسیاری در سالهای گذشته از دست رفته است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان با اشاره به کهولت سن خانواده های شهدا و جانبازان تصریح کرد: تا 5 سال آینده اگر توانستیم خاطرات، تاریخ شفاهی و اسنادی که از شهداء، جانبازان و آزادگان وجود دارد جمع آوری کنیم کار مهمی صورت گرفته است در غیر این صورت می توان گفت ما با یک بحران مواجه خواهیم شد.

سردار محمد علی پور با بیان اینکه لازمه ی انتقال مفاهیم دفاع مقدس ثبت و ضبط وقایع، خاطرات و تاریخ شفاهی برای آیندگان است، افزود: ضروری است در استان خوزستان نهضت جمع آوری اسناد راه اندازی شود.

وی ضمن ابراز گلایه از انتقال اسناد مربوط به استان خوزستان در دوران دفاع مقدس به استانهای دیگر خاطرنشان کرد: باغ موزه دفاع مقدس خوزستان نیاز به محتوا دارد و اگر وضع به همین صورت پیش برود تجهیز محتوای باغ موزه دفاع مقدس نگران کننده است.

گفتنی است در این جلسه، آخرین وضعیت پژوهش بمباران هوایی 52 نقطه اهواز در سال 65، ساماندهی و چاپ 23 جلد از اسناد مکتوب جمع آوری شده و نحوه جمع آوری اسناد دفاع مقدس بررسی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها