مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌ شرقی:

ایمنی، امنیت و دفاع سه مؤلفه ضروری در حوزه پدافند سایبری است

«آقایی» گفت: ایمنی، امنیت و دفاع، سه مؤلفه ضروری در حوزه پدافند سایبری است و دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌ویژه در حوزه خدمات زیربنایی، باید این سه موضوع را جدی بگیرند.
کد خبر: ۴۹۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ - 04December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «محمدباقر آقایی» مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی، امروز شنبه در جلسه قرارگاه پدافند سایبری استان، اظهار داشت: ایمنی، امنیت و دفاع، سه مولفه ضروری در حوزه پدافند سایبری است و دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌ویژه در حوزه خدمات زیربنایی، باید این سه موضوع را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول بیشتر به موضوع ایمنی توجه کرده‌اند، اظهار داشت: بر این اساس از مولفه‌های امنیت و دفاع در این حوزه غفلت شده است.

آقایی با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات و وابستگی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف انرژی، امور مالی، حمل و نقل و صنعت، خاطرنشان کرد: امروزه شاهد هستیم حملات مختلف از این فضا با هدف ایجاد اختلال در خدمات ضروری مردم و ایجاد نارضایتی عمومی نسبت به حاکمیت افزایش یافته و از این رو توجه به مقوله امنیت زیرساخت‌های سایبری اهمیت ویژه‌ای یافته است.

جانشین قرارگاه پدافند سایبری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، با اشاره به گزارش‌های رسیده از تیم‌های نظارتی و مرکز پایش استان، افزود: در سایه هماهنگی و تلاش‌های دستگاه‌های نظارتی از جمله پدافند غیرعامل، مرکز افتا و حراست کل استان و اهتمام مسئولان دستگاه‌های استانی، وضعیت امنیت سایبری آذربایجان شرقی نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته است.

در این جلسه همچنین، گزارش شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان درخصوص ارتقای امنیت سایبری در حوزه‌های تولید، توزیع و انتقال نیروی برق، شهرداری تبریز درخصوص ارتقای امنیت سایبری در حوزه ترافیک و قطار شهری، شرکت گاز استان درخصوص ارتقای امنیت سایبری در حوزه صنعتی و غیرصنعتی، کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان درخصوص ارتقای امنیت سایبری در حوزه خدمات بانکی و مرکز افتای استان درخصوص پایش وضعیت امنیت سایبری دستگاه‌های اجرایی ارائه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار