معاون وزیر بهداشت:

مشارکت مردم در جریان شیوع کرونا ستودنی است

حیدری گفت: مشارکت و همدلی مردم در جریان شیوع کرونا بعد از دوران جنگ منحصر به فرد و ستودنی است.
کد خبر: ۴۹۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶ - 05December 2021

مشارکت مردم در جریان شیوع کرونا ستودنی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در همایش روز جهانی داوطلبان سلامت با محوریت «مشارکت همه جانبه جامعه کلید طلایی کنترل همه گیری کووید ۱۹» که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، اظهار داشت: امروز نیازمند همدلی و مشارکت مردم و داوطلبان سلامت بیش از گذشته هستیم تا به شکل تخصصی‌تر مطالب مناسب را با توجه به نیاز‌های جامعه در شبکه‌های اجتماعی بازنشر کنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی با مشارکت مردم شکل گرفت و در جریان همه گیری کرونا شاهد بودیم که مردم با مسوولان و نهاد‌های مختلف برای مدیریت، اقدامات پیشگیرانه و امر واکسیناسیون همدلی دارند.

حیدری اظهار امیدواری کرد با کمک مردم و داوطلبان سلامت بتوانیم در ارتقای حوزه سلامت و مهار و کنترل کووید ۱۹ موفق باشیم.

ورود رئیس جمهور به موضوع کرونا باعث نتایج مثبت شد

حسین ملک افضلی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در جریان شیوع کرونا و واکسیناسیون عمومی اگر شخص رئیس جمهور ورود نمی‌کرد، این همه توفیقات حاصل نمی‌شد.

وی افزود: اهمیت مشارکت مردم با گذشت زمان و به خصوص شیوع بیماری کرونا بیشتر شده و علاوه بر تکنولوژی مانند واکسن و دارو نیازمند مشارکت مردم هستیم.

ملک افضلی ادامه داد: در بحث تکنولوژی فقط دستگاه و تجهیزات نیست بلکه نیروی انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته این استاد دانشگاه، سلامت مردم با این همه بیمارستان و تجهیزات جز با مشارکت مردم میسر نمی‌شود و مردم را باید در فرایند مدیریتی قرار بدهیم و این کار به نوعی مشارکت افراد جامعه است.

وی تصریح کرد:حضور مردم در سیاست گذاری باید ارتقا پیدا کند. سطح سواد مردم بالاست و به همین دلیل به راحتی در بستر مدیریت سلامت می‌توانند حضوری فعال داشته باشند.

ملک افضلی تاکید کرد: مشارکت مردم در کار‌ها باید آگاهانه، سازمان یافته و هدفمند باشد، ماباید در حوزه سلامت تسهیل گر کار‌های مردم باشیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها