هویت شهید «تقی رضایی» شناسایی شد

هویت شهید «تقی رضایی» از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و خانواده این شهید والامقام پس از ۳۳ سال از چشم‌انتظاری درآمدند.
کد خبر: ۴۹۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ - 05December 2021

پیکر مطهر شهید «تقی رضایی» شناسایی شدبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، هویت شهید «تقی رضایی» که پیکر مطهر وی سال ۱۳۸۶ به‌عنوان «شهید گمنام» تشییع و در دانشگاه علوم پزشکی تهران به خاک سپرده شده بود، از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

در همین راستا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، فرمانده تیپ زرهی شهید قهرمان، نماینده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و اصحاب رسانه، خبر شناسایی هویت شهید رضایی را به خانواده‌اش اعلام کردند.

قرار است خانواده این شهید والامقام، ۱۶ آذر طی برگزاری مراسمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، پس از ۳۳ سال چشم‌انتظاری مزار شهید خود را در آغوش بگیرند.

«تقی رضایی» متولد سوم آذر سال ۱۳۴۶ در روستای «چشین» از توابع شهرستان «همدان»، تا اول راهنمایی درس خواند و سال ۱۳۶۵ نیز ازدواج کرد.

وی به‌عنوان سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و بیست و یکم تیر سال ۱۳۶۷ در «نهر عنبر» به شهادت رسید؛ اما پیکر مطهرش در منطقه بر جای ماند تا این‌که سال ۱۳۸۶ تفحص شد.

هویت یکی دیگر از شهدای گمنام آرامیده در دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌نام شهید «حسن برادری» نیز اخیراً شناسایی شده است. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها