رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

شفافیت باید از مجلس به دولت و شورا‌ها تسری پیدا کند

حسنوند با بیان اینکه علاوه بر آراء، باید شفاف‌سازی در اموال و دارایی‌های نمایندگان نیز انجام شود، گفت: شفافیت نباید صرفاً به مجلس شورای اسلامی منتهی شود و این شفافیت در امور باید به دولت و شورا‌ها نیز تسری پیدا کند.
کد خبر: ۴۹۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ - 05December 2021

شفافیت باید از مجلس به دولت و شورا‌ها تسری پیدا کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فریدون حسنوند» رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی بر ضرورت شفافیت آراء نمایندگان و شفافیت در تمامی ارکان دولت تأکید کرد و اظهار داشت: به‌عنوان یکی از طراحان و امضاءکنندگان طرح شفافیت آراء نمایندگان، معتقدم ضروری است برای ایجاد اعتماد کامل میان مردم و نمایندگان، عملکرد نمایندگان مانند رأی‌گیری‌ها و دیگر تصمیمات در کمیسیون‌ها باید علنی شود این در حالی است که علاوه‌‍‌بر آراء، به شفافیت در اموال و دارایی‌های نمایندگان نیز اعتقاد دارم.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت نباید صرفاً به مجلس منتهی شود، افزود: این شفافیت باید به دولت، شورا‌ها و دیگر مراکز تصمیم‌گیری کشور نیز تسری پیدا کند، به‌عنوان مثال مردم باید از تصمیمات و نظرات مسئولان امر در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و مجمع تشخیص مصلحت نظام مطلع باشند. مثلاً مردم بدانند به چه دلیل مجمع، "مصلحت" را بر تائید یا رد موضوعی دانسته است، لذا تسری شفافیت به دولت و شورا‌ها ضروری است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها