مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه:

هنر نقش بسیار مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس دارد

سردار «باباخانی» گفت: هنر نقش بسیار مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و آیندگان دارد و باید مفاهیم با ارزشی مثل ایثار، فداکاری، مقاومت و... به زبان هنر به نسل جدید و نسل‌های آینده منتقل شوند.
کد خبر: ۴۹۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ - 05December 2021

هنر نقش بسیار مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و آیندگانبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، امروز (یک‌شنبه) در آیین اختتامیه جشنواره هنر‌های دفاع مقدس که در شهر کرمانشاه برگزار شد، از هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه پایان‌ناپذیر برای هنرمندان به‌ویژه فیلم‌سازان یاد کرد و اظهار داشت: هنر ابزار قدرتمندی است که باید از آن برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هنر نقش بسیار مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و آیندگان دارد، گفت: باید مفاهیم با ارزشی مثل ایثار، فداکاری، مقاومت و... به زبان هنر به نسل جدید و نسل‌های آینده منتقل شوند.

سردار باباخانی با اشاره به پرجاذبه بودن و اثربخشی بالای زبان هنر برای مخاطبان، گفت: از فیلم‌سازان و دیگر هنرمندان انتظار می‌رود که موضوعات دفاع مقدس را دست‌مایه کار‌های هنری خود قرار دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر در فرهنگ‌سازی و انتقال ارزش‌های یک جامعه، از دستگاه‌های فرهنگی مرتبط با هنر همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و صدا و سیما خواست تا برای انجام کار‌های هنری مرتبط با دفاع مقدس، پشتیبان هنرمندان باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها