هویت شهید «محمد نوری‌زاده» شناسایی شد

هویت شهید «محمد نوری‌زاده» که سال ۱۳۹۲ پیکر مطهرش به‌عنوان «شهید گمنام» تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد به خاک سپرده شده بود، شناسایی شد.
کد خبر: ۴۹۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ - 06December 2021

هویت شهید «محمد نوری‌زاده» شناسایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، هویت شهید «محمد نوری‌زاده» که سال ۱۳۹۲ پیکر مطهرش به‌عنوان «شهید گمنام» تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد به خاک سپرده شده بود، پس از ۳۴ سال گمنامی از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

در همین راستا، امیر سرتیپ‌دوم «امیرحسین شفیعی» ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، به‌همراه امیر دریاداردوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، با حضور در منزل این شهید والامقام، خبر شناسایی هویت وی را به خانواده‌اش اعلام کردند.

امیر سرتیپ دوم «شفیعی» در این دیدار اظهار داشت: شهادت آرزوی بزرگ همه ما سربازان این مرز و بوم است که این توفیق الهی نصیب مجاهدین مخلص می‌شود که خانواده معظم شهید «نوری‌زاده» این مدال افتخار را بر گردن آویخته‌اند.

وی افزود: در سایه فعالیت‌های شبانه‌روزی تیم‌های مختلف که با کوشش فراوان به شناسایی هویت این شهید عالی‌قدر انجامیده است، روز سه‌شنبه والده گرامی به‌همراه فرزند و برادران شهید با تمهیدات اندیشیده‌شده به مزار پاک این شهید بزرگوار اعزام خواهند شد.

«محمد نوری‌زاده» سال ۱۳۶۶ به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و ۲۴ تیر سال ۱۳۶۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار