امام جمعه شهرستان «رودسر»:

جلوگیری از به بن‌بست رسیدن مؤمنان، مشیت غیرقابل تغییر خداوند است

حجت‌الاسلام «روحانی» گره‌گشایی و جلوگیری از به بن‌بست رسیدن مؤمنان را مشیت غیرقابل تغییر خداوند دانست و گفت: اگر مردمی با پروردگار خود باشند، خدا هم با آن‌هاست.
کد خبر: ۴۹۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ - 06December 2021

جلوگیری از به بن بست رسیدن مؤمنان مشیت غیرقابل تغییر خداوند است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امام جمعه شهرستان «رودسر»، امروز (دوشنبه) به‌مناسبت فرارسیدن روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر اظهار داشت: داستان‌ها و قصص قرآنی که پروردگار متعال در قرآن به آن‌ها اشاره کرده است، مانند چگونگی نجات حضرت موسی (ع) و قومش از دست فرعون، افسانه نیست؛ بلکه واقعیت تاریخ بشریت است.

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه خداوند بزرگ نگذاشت حضرت موسی (ع) و قومش در عین سختی‌ها و مشکلاتی که بر آنان حادث می‌شد، به بن‌بست برسند و ناامید شوند، تصریح کرد: امروز ما عناصری را داریم که دائماً می‌خواهند این‌گونه القاء کنند که کشور به بن‌بست رسیده است؛ به طوری‌که نه می‌تواند به گذشته برگردد و نه آینده‌ای روشن برایش متصور است.

وی با تاکید بر اینکه این سخنان تنها از سوی کسانی که به قدرت لایزال خداوند متعال ایمان و باور قلبی ندارد، بیان می‌شود، تصریح کرد: شهدای دانشجوی ما به قدرت پروردگار باور داشتند و بر اساس همین باور بود که ناامید نشدند و در برابر دژخیمان ستم‌شاهی و نظام استعمار از کیان و عزت ملت ایران دفاع کردند.

حجت‌الاسلام روحانی گره‌گشایی و جلوگیری از به بن‌بست رسیدن مؤمنان را مشیت غیرقابل تغییر خداوند دانست و افزود: اگر مردم با پروردگار خود باشند، خدا هم با آنان است؛ چنان که دیدیم در ۴۲ سال بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همین رویه در بین ملت دنبال شد و به امید خدا همچنان هم دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به جانفشانی رزمندگان و مجاهدان ایران اسلامی در عراق و سوریه و دفاع از حرم اهل بیت (ع)، خاطرنشان کرد: روز دانشجو را گرامی می‌دارم و امیدوارم دانشجویان امروز ما هم مانند دانشجویان ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ مسیر حق‌طلبی، استقلال‌طلبی و دفاع از عزت اسلامی را دنبال کنند.

امام جمعه شهرستان رودسر، اتحاد و انسجام را رمز پیروزی ملت ایران اسلامی و استمرار پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و متذکر شد: بدون شک اگر اتحاد ملت همواره در اوج باشد، دشمن هیچ‌گاه قادر نخواهد بود بر کشورمان سیطره پیدا کند و نقشه‌های شوم خود را علیه اسلام و انقلاب عملیاتی سازد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از عوامل برگزاری این مراسم در دانشگاه آزاد اسلامی رودسر در جهت زنده نگهداشتن رشادت‌های شهدای دانشجو، تأکید کرد: امیدواریم همه به ویژه جوانان کشورمان در مسیر اهداف خود موفق باشند و در جهت ارتقاء آگاهی، شناخت درست و دقیق از اسلام و دین، بصیرت‌افزایی و روحیه انقلابی‌گری خود حرکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار