وزیر امور خارجه سوریه:

ترویج موضوعی غیر از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران صحت ندارد/ دعوت رسمی بشار اسد از حجت‌الاسلام رئیسی برای سفر به سوریه

«فیصل مقداد» در نشست خبری مشترک خود با امیر عبداللهیان گفت: برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده و ترویج موضوعی غیر از آن صحت ندارد.
کد خبر: ۴۹۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ - 06December 2021

دعوت رسمی بشار اسد از حجت‌الاسلام رئیسی برای سفر به سوریه/ترویج موضوعی غیر از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران صحت نداردبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه در نشست خبری مشترک خود با «امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: در ابتدا مفتخرم اعلام کنم امروز دیداری را با آقای رئیسی داشته و در خلال آن پیام رئیس‌ جمهور کشورمان را به ایشان تسلیم کردم.

وی با اشاره به اینکه این پیام بازتاب دهنده نگاه ما به اهمیت رابطه با ایران است، عنوان کرد: امروز دعوت رسمی بشار اسد از آقای رئیسی برای سفر به سوریه تسلیم شد.

مقداد با اشاره به این مطلب که جریان گفت‌وگو‌های امروز بازتاب روابط راهبردی جمهوری عربی سوریه و ایران بود، گفت: این گفت‌وگو‌ها هدفی جز آینده‌ای روشن برای کشور‌های منطقه ندارد، آینده‌ای که با آزادی، استقلال و حاکمیت کشور‌های منطقه و به دور از دخالت حکومت‌های استعماری خواهد بود.

وزیر امور خارجه سوریه موضوع افغانستان را از دیگر محور‌های صحبت‌های امروز عنوان کرد و گفت: ما نیز همچون ایران خواهان تشکیل دولت فراگیر و همچنین ادامه مبارزه با تروریسم و برقراری روابط دوستانه و عادی با همسایگان افغانستان هستیم.

وی در ادامه در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران هم گفت: باور ما به توانمندی مسئولانه ایران برای اداره مذاکرات است به نحوی که دروغ‌های رژیم صهیونسیتی و حامیان غربی آن را برملا کند. برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده و ترویج موضوعی غیر از آن صحت ندارد.

مقداد ادامه داد: آنچه ایران در مذاکرات وین خواستار آن است عدم پیش کشیدن مسائل غیر هسته‌ای و دستیابی به حقوق حقه خود است. همه کشور‌ها از جمله رژیم صهیونیستی دارای موشک هستند و ایران هم حق دفاع از خود را دارد.

وزیر امور خارجه سوریه در پایان گفت: در صورتی که طرف مقابل از بازگشت به میز مذاکره خودداری کند این موضوع در راستای تامین منافع رژیم صهیونیستی خواهد بود.

انتهای پیام/ 361

نظر شما
پربیننده ها