نماینده‌ ولی فقیه در گیلان:

ماهیت انقلاب اسلامی «فرهنگی» است

آیت‌الله «فلاحتی» ماهیت انقلاب اسلامی را فرهنگی دانست و گفت: با تمسک بر ارزش‌های ناب فرهنگی ایران بود که انقلاب اسلامی در پرتو منویات امامین انقلاب و جان‌فشانی فرزندان رشید این سرزمین به الگویی بی‌بدیل برای آزادی‌خواهان جهان تبدیل‌شد.
کد خبر: ۴۹۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ - 06December 2021

ماهیت انقلاب اسلامی «فرهنگی» است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، در آستانه ۱۶ آذر «روز دانشجو» جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی استان گیلان به همراه روسای دانشگاه‌ها و مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان با آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهرستان «رشت» دیدار کردند.

نماینده‌ ولی فقیه در گیلان در این دیدار با گرامیداشت ۱۶ آذر «روز دانشجو» با تأکید بر ضرورت تبیین ساختار‌ها و ساز و کار‌های موردنیاز و انتظار دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی اظهار داشت: دانشجویان آینده‌سازان جامعه اسلامی‌مان هستند که در بستر عدالت آموزشی و تعلیم و تبلور استعداد‌های نهفته در ذهن و وجودشان، می‌توانند الهام‌بخش آرمان‌ها و ارزش‌های کم‌نظیر انقلاب اسلامی به آیندگان باشند.

وی آرمان‌گرایی و توجه به ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی را از الزامات یک دانشگاه اسلامی و الگوساز دانست و تصریح کرد: تلاش برای استمرار حرکات ناب منبعث از اندیشه‌های اسلامی از وظایف جامعه‌ی دانشجویی کشور است که همچون موتور محرکه‌ایی می‌تواند اسلام‌گرایی، آرمان‌خواهی و خداباوری را به دنیای امروز عرضه و از آفات فضای علم و دانش پیشگیری کند.

آیت‌الله فلاحتی ماهیت انقلاب اسلامی را فرهنگی دانست و افزود: با تمسک بر ارزش‌های ناب فرهنگی ایران بود که انقلاب اسلامی در پرتو منویات امامین انقلاب و جان‌فشانی فرزندان رشید این سرزمین به الگویی بی‌بدیل برای آزادی‌خواهان جهان تبدیل‌ شده و بستر‌های لازم را برای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر نسل جدید مهیا کرده است.

وی جامعه دانشگاهی استان به‌ویژه دانشجویان را به تلاش برای درک عمیق از مفاهیم اسلام ناب فراخواند و خاطرنشان کرد: فهم عمیق از اسلام ضامن حفظ ارزش‌های انقلاب و گفتمان عدالت‌خواهی و آزادمنشی این ملت برای استیلای حقوق مظلومان و ایستادگی مقابل زیاده خواهان عالم است.

امام‌ جمعه رشت همچنین تمایلات مذمومی، چون شهرت و قدرت‌طلبی، مادیگرایی و شهوت‌پرستی را از عوامل مهم پدیده فرار مغز‌ها برشمرد و متذکر شد: هوش، فهم سیاسی و کیاست در تحلیل شرایط از عواملی است که می‌تواند فرار مغز‌ها را کاهش داده و دانشگاه‌های کشور را به قطب تولید علم و قدرت تبدیل کند.

این مسئول با استناد به منویات داهیانه و آینده‌نگر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر جایگاه علمی و پژوهشی ایران در نیم‌ قرن آینده تاکید کرد: بی‌شک دیری نخواهد پایید که ایران اسلامی در پرتو بهره‌گیری از تدابیر مدبرانه‌ی دلسوزان انقلاب و کشور، یکه‌تاز علم و فناوری شود و این چشم‌اندازی ست که بسیاری از کارشناسان بین‌المللی نیز بدان اذعان داشته‌اند.

در ابتدای این دیدار نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی استان مهم‌ترین دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار