مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان:

امروز دانشجو و دانشگاه به دنبال ایجاد تحول است

حجت‌الاسلام «عباسی» با بیان اینکه امروز دانشجو و دانشگاه به دنبال ایجاد تحول است، گفت: تحول به معنای تقویت مبانی و اصول انقلاب اسلامی ملت ایران است که با خلاقیت و نوآوری و ابتکار همراه باشد و با استفاده از ظرفیت عظیم جوانان فرهیخته و متعهد و انقلابی، جهشی عظیم در کشور ایجاد کنند.
کد خبر: ۴۹۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ - 06December 2021

امروز دانشجو و دانشگاه به دنبال ایجاد تحول است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «علی محمد عباسی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان در نشست تشکل‌های دانشجویی که امروز به‌مناسبت «روز دانشجو» با آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار شد، با اشاره به نقش پررنگ دانشجویان در تبعیت و حمایت از آرمان‌های اسلامی ایرانی امام (ره) اظهار داشت: حضور در میادین دفاع از میهن در هشت سال دفاع مقدس با در اختیار گرفتن یک دست کتاب و یک دست سلاح مبارزه با متجاوزین، حضور در میدان علم و نقش آفرینی در پیشرفت‌های علمی و فناوری در عرصه‌های گوناگون سازندگی ایران اسلامی و... نشان‌گر بیداری این موذنین جامعه است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان تصریح کرد: همواره دانشجویان و دانشگاهیان در حمایت از انقلاب اسلامی حضور پویا و فعالی داشتند؛ چه در مقابل فتنه‌های داخلی و خارجی، حضور در جبهه مقاومت و دفاع از حریم آل‌الله، جهاد خدمتگزاری به ملت شریف و حال در جهاد تبیین و روشنگری، همگی نشان از پاکی، صداقت، استکبارستیزی، عدالت‌خواهی و خدمت بی‌منت به ملت شریف ایران اسلامی از سوی دانشجویان عزیزمان است که به معنای درآمیختگی و پیوستگی تقوا و دانش و جهاد و علم است. همین ظرفیت عظیم دانشگاه و دانشجویان مورد طمع دشمنان قرار می‌گیرد و آنان سعی بر این دارند تا با نفوذ خود، هدف و جهت دانشجو را در مسیر مخالف اسلام و ملت اسلامی قرار بدهند.

وی با بیان اینکه امروز دانشجو و دانشگاه به دنبال ایجاد تحول است، خاطرنشان کرد: تحول به معنای تقویت مبانی و اصول انقلاب اسلامی ملت ایران است که با خلاقیت و نوآوری و ابتکار همراه باشد؛ تحول در رفع مشکلات اقتصادی، تحول در فسادستیزی و عدالت‌خواهی و رفع آسیب‌های اجتماعی است که با استفاده از ظرفیت عظیم جوانان فرهیخته و متعهد و انقلابی، جهشی عظیم در کشور ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام عباسی تاکید کرد: دانشگاه محل تضارب آراست؛ به نوعی می‌توان دانشگاه را محل استدلال، منطق، علم، نقادی، صبر و تحمل نظرات مخالف و... دانست. دانشگاه انقلابی و مدعی دینداری، هراسی از سخنان مخالف خود نخواهد داشت و با استدلال و منطق در صدد رفع سؤالات و شبهات است و این می‌طلبد که همه دانشگاهیان با استفاده از ظرفیت عظیم دانشگاه بتوانند نقش مؤثری در رشد و تعالی کشورمان در عرصه‌های گوناگون داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار