نماینده مردم در مجلس:

تضمین‌های لازم از آمریکا باید گرفته شود

مالکی گفت: ایران همواره نظرش در مذاکرات رسیدن به توافق بوده و مذاکره را برای مذاکره نخواسته است.
کد خبر: ۴۹۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷ - 06December 2021

تضمین‌های لازم از آمریکا باید گرفته شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فدا حسین مالکی» عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری نشست‌های برجامی ایران و طرف‌های غربی در وین، اظهار داشت: این نشست‌ها برداشتن گام‌های مثبت از سوی هردو طرف برای رسیدن به یک توافق در آینده بود.

وی با بیان اینکه روند مذاکرات نشان می‌دهد اروپایی‌ها رویکرد دولت سیزدهم را پذیرفته‌اند، ادامه داد: ایران همواره نظرش در مذاکرات رسیدن به توافق بوده و مذاکره را برای مذاکره نخواسته است.

نماینده زاهدان در مجلس با تاکید بر اینکه به مصلحت طرف‌های غربی این است که در مذاکرات به سمت لغو تحریم‌های ایران گام بردارند، افزود:البته تیمی که از ایران برای مذاکرات به وین رفته بود متشکل از تمامی دستگاه‌های بودند که در چند سال اخیر مورد تحریم قرار گرفته‌اند که این خود نشان از تغییر رویکرد‌ها از سوی دولت سیزدهم دارد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: باید در مذاکرات آتی و در صورت رسیدن به توافق نیز از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تضمین‌های لازم نیز گرفته شود تا آن‌ها باردیگر بدعهدی نداشته باشند و ما به تعهدات خودمان عمل کنیم و آن‌ها اقدامات لازم را انجام ندهند.

مالکی با تاکید براینکه مجلس نیز با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نقشه راهی برای تیم مذاکره کننده ترسیم کرده است، اظهار داشت:اگر آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند ایران نیز به تعهداتی که در برجام داده را اجرایی خواهد کرد.

منبع: تسنیم 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها