معاونت مهندسی و امور یادمان‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ﺗﻄﺒﻴﻖ دادن ارزش‌های ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ﺩﺭ آثار ﻫﻨﺮی و المان‌های شهری

«سیمین‌مرام» گفت: طراحی و خلق آثار هنری در حوزه دفاع مقدس باید بگونه‌ای باشد که بتواند به‌خوبی مفاهیم و ارزش‌ها را به بیننده انتقال دهد.
کد خبر: ۴۹۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸ - 06December 2021

تشکیل اولین جلسه کمیته تخصصی ارزیابی آثار هنری حوزه دفاع مقدس در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اولین جلسه کمیته تخصصی بازبینی و ارزیابی المان‌ها، طرح‌ها و کارهای هنری حوزه دفاع مقدس استان امروز (دوشنبه) با حضور سرهنگ «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی و اعضای این کمیته در ارومیه برگزار شد.

«افشین سیمین‌مرام» معاونت مهندسی و امور یادمان‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه امروزه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس زمینه ساز انتقال این فرهنگ غنی در جامعه است اظهار داشت: با این رویکرد و در راستای اجرای ماده 3 اساس نامه بنیاد حفظ آثار مبنی بر تشکیل کمیته فنی و تخصصی حسب مورد با مشارکت نهادها و سازمان‌های ذی ربط در زمینه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و تببین کیفیت بهره‌برداری و نظارت بر کیفیت اجر امروز اولین جلسه این کمیته تخصصی با هدف سیاستگذاری لازم جهت حفظ آثار وزنده نگه داشتن نام و یاد و اهداف والای شهیدان با بکارگیری ظرفیت های هنری و نگاه تخصصی نسبت به این امر مهم تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ یک جامعه هویت آن جامعه را نشان می دهد و در این بین نمادها و المان های شهری  نیز در بیان این هویت ها نقش بسزایی دارند افزود: از این رو حائز اهمیت است که طراحی و خلق این آثار هنری باید بگونه ای باشد که بتواند بخوبی مفاهیم و ارزش ها را به بیننده انتقال دهد.

سیمین مرام گفت: لذا با تشکیل این کمیته تخصصی و در راستای صیانت از آثار و فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس از این پس تمامی کارهای هنری و ساخت المان های شهری در حوزه دفاع مقدس با تصمیم و نظرات کارشناسان این کمیته تخصصی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها