دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

دیدار در تالار «اهورا»/ «خبرنگاری» که به تنهایی رسانه‌ای برای شهداست

او عاشقانه به کار خود ایمان دارد و رفاقت شیرینش با شهدا در آثار رسانه‌ای‌اش موج می‌زند؛ گزارش‌ها و گفت‌وگوهایش را با خانواده شهدا و رزمندگان و ایثارگران و جانبازان و آزادگان که می‌خوانی چنان غرق در قلم و اندیشه عرفانی شهدایی اش می‌شوی که معلولیت را از یاد می‌بری. کسی که زندگی اش را به زندگی شهدا پیوند زد و اگر اغراق نباشد، باید گفت «خود به تنهایی رسانه‌ای برای شهداست.»
کد خبر: ۴۹۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷ - 06December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، گاهی وقت‌ها باید تقویم را دقیق‌تر ورق بزنیم و از دل آن روز‌هایی را بیرون بکشیم و بگذاریم مقابل‌مان، و بار‌ها و بار‌ها آن را بخوانیم؛ عمیق‌تر به آن فکر کنیم، و دقیق شویم در فلسفه نامگذاری‌اش؛ روز‌هایی که اگر شناسنامه نداشت شاید خیلی راحت و بی‌تفاوت از کنارش رد می‌شدیم. شناسنامه این روز‌ها تلنگری است برای ما تا بیشتر بیندیشیم در خلقت خدا و آفرینش انسان، و صحنه امتحان الهی که خواسته و یا ناخواسته برای آدمیزاد رقم خورد؛ ۱۲ آذر یکی از آن روزهاست که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به روز جهانی «معلولین» نامگذاری شده است.

«معلولین»، کلمه‌ای که هرگاه بر زبان جاری می‌شود، ناخودآگاه ذهن را می‌برد به سمت ویلچر و عصا، ناتوانی جسمی و ذهنی و اجتماعی و...، و محدودیت‌هایی که عده‌ای افراد کم توان و ناتوان جامعه با آن روبرو هستند؛ اما در این بین هستند کسانی که معلولیت را پلی برای رسیدن به اهداف متعالی خود می‌دانند. این را در کلام خبرنگار آملی یافتم، زمانی که می‌گفت: «برای بالا رفتن از پله‌ها، پله‌ها را نمی‌بینم و حرف و حدیث و نگاه اطرافیان برایم معنا ندارد؛ چرا که من هدف را می‌بینم که در انتطار من است»

به عبارت دیگر می‌توان گفت: این نقصان هنوز نتوانست این قشر افراد موفق را از پای دربیاورد بلکه این معلولیت بود که در برابر اراده محکم و عزم خستگی‌ناپذیرشان از پای درآمد و این افراد امروز الگو و قهرمان زندگی‌مان شده اند.

«ربابه محمدزاده» خبرنگار بسیجی و جوان آملی «دوهفته نامه صبح آمل» از جمله آنهاست که علی‌رغم ناتوانی جسمی، با قلم شیوا و همت بلند خود در عرصه رسانه و خبر کارنامه درخشانی دارد؛ کسب عناوین ملی و استانی از جشنواره‌های مختلف گواه این بیان است.

«خبرنگاری» که به تنهایی رسانه‌ای برای شهداست/ دیدار در تالار «اهورا»

او عاشقانه به کار خود ایمان دارد و رفاقت شیرینش با شهدا در آثار رسانه‌ای اش موج می‌زند؛ گزارش‌ها و گفت‌وگوهایش را با خانواده شهدا و رزمندگان و ایثارگران و جانبازان و آزادگان که می‌خوانی چنان غرق در قلم و اندیشه عرفانی شهدایی اش می‌شوی که معلولیت را از یاد می‌بری. کسی که زندگی اش را به زندگی شهدا پیوند زد و اگر اغراق نباشد، باید گفت «خود به تنهایی رسانه‌ای برای شهداست.»

در آخرین روز از هفته «معلولین» و در تجلیل از قلم حماسی این بانوی خبرنگار، ساری را به قصد آمل ترک کردیم و در تالار «اهورا» با این نخبه عرصه رسانه دیدار و به گفتگو نشستیم؛ روزی که سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و «عبدالمهدی حق شناس» مسئول سازمان بسیج رسانه استان مهمان ویژه ایشان بودند.

منتظر بود و با دو عصا در بغل، سر از پا نشناخته در زیرزمین این تالار، جایی که نه تنها محل کار، بلکه نمایشگاهی از افتخارات این بانوی توانمند و انقلابی است، به استقبال‌مان آمد و با چهره‌ای خندان و گشاده ما را پذیرا شد؛ می‌گفت «این اولین باری است که مسئول استانی به دیدارم آمد» و با غروری عارفانه که نشأت گرفته از ایمان و متانت و وقار رفتارش بود، ادامه داد: این اتفاق و همه اتفاقات زندگی ام را مدیون شهدا هستم.

«خبرنگاری» که به تنهایی رسانه‌ای برای شهداست/ دیدار در تالار «اهورا»

تدوین کتاب روزنامه‌ای شهدا در مازندران

سردار «ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با ابراز خرسندی از این دیدار و قدردانی از تلاش و زحمات شایسته و فعالیت‌های بیش از یک دهه این خبرنگار در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: تلاش قابل تحسین‌تان در این حوزه و کسب افتخارات، علی‌رغم محدودیت‌های جسمی، نشان از بزرگ اندیشی و نگاه عمیق به جایگاه ایثار و شهادت دارد.

وی با بیان اینکه قلمی که به تبیین ناگفته‌ها و لایه‌های پنهان جنگ در جامعه می‌پردازد، قابل تقدیر و تمجید است، گفت: این قلم زیبایی‌های هشت سال دفاع مقدس را به نسل امروز و آینده منتقل می‌کند.

سردار ملکی بر لزوم تقویت حوزه دفاع مقدس و تفکر بسیجی تأکید کرد و با بیان اینکه این قلم و اندیشه عاشورایی و جاذبه‌های کاری و همت‌تان امتیاز محسوب می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از آثار دفاع مقدس در روزنامه‌ها ثبت و ضبط شده است و منبع غنی اسناد این حوزه را به شمار می‌آیند.

این مسئول با عنوان اینکه این دیدار باعث دلگرمی ما در اجرای برنامه‌ها و مأموریت‌ها شده است، تصریح کرد: خبرنگاران فرماندهان جنگ نرم هستند و امروز رسانه حرف اول را می‌زند و باید فضای مجازی و رسانه را تقویت و حمایت کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تأکید بر لزوم حفظ آثار روزنامه‌ای حوزه دفاع مقدس از تدوین کتاب روزنامه‌ای آثار شهدا و ایثار و مقاومت با همکاری سازمان بسیج رسانه استان خبر داد.

«خبرنگاری» که به تنهایی رسانه‌ای برای شهداست/ دیدار در تالار «اهورا»

«ربابه محمدزاده» خبرنگار تراز انقلاب است

«عبدالمهدی حق شناس» مسئول سازمان بسیج رسانه استان مازندران نیز در سخنانی با بیان اینکه امروز «معلولیت» محدودیت نیست و شاهد درخشش این خبرنگار در سطح استانی و ملی هستیم، گفت: افتخارات این خبرنگار بسیجی در حوزه ایثار و شهادت رقم خورد و نشان از نگاه شهدایی و ایمان قوی این بانوی بسیجی در عرصه رسانه دارد.

وی با بیان اینکه کسب عناوین و رتبه‌های برتر از جشنواره‌های مختلف با موضوع ایثار و شهادت باعث افتخار است، بیان داشت: امروز خبرنگاران نیازمند حمایت و دیده شدن هستند و مطالبه گری وظیفه آنهاست.

حق شناس با اشاره به اینکه بسیج رسانه مازندران تلاش می‌کند در راستای اهداف نظام و انقلاب و ترویج تفکر بسیجی گام‌های موثر بردارد، افزود: امروز همه ویژگی‌های یک خبرنگار بسیجی تراز انقلاب در این بانوی انقلابی ظهور و بروز کرده است و شاهد موفقیت‌هایش در این عرصه هستیم.

«خبرنگاری» که به تنهایی رسانه‌ای برای شهداست/ دیدار در تالار «اهورا»

هدیه جشنواره را تقدیم خانواده شهید حاجی‌زاده کردم

در ادامه «ربابه محمدزاده» خبرنگار «دوهفته نامه صبح آمل» با تبرک جستن به نام شهید «رضا حاجی‌زاده» گفت: در اشکواره حسینی به نیت این شهید اثر فرستادم و با شهید قرار گذاشتم که اگر رتبه برتر آوردم، هدایا را تقدیم مادر شهید کنم.

وی با اشاره به اینکه روزی که همراه مسئولین شهرستان برای ادای دین خدمت مادر این شهید رسیدیم، مادر شهید گفت: خبر آمدن شما را پسرم در خواب به من داد، بیان کرد: من به امام جمعه آمل گفتم: «نگاه کنید! خود شهید حواله اش را داد و مهمان را خودش دعوت کرد و صاحب مجلس ایشان بودند و من هیچ کاره بودم و این تندیس که هیچ، هر چیزی که در زندگی ام دارم را تقدیم می‌کنم.

این خبرنگار بسیجی با بیان اینکه من برای بالا رفتن اصلا پله‌ها را نمی‌بینم و نگاه نمی‌کنم مردی پشت سر من است، ادامه داد: من آن هدف را می‌بینم و برای من حرف و حدیث و افکار اطرافیانم مهم نیست چرا که از روز اول، هدفم را مشخص کردم و گفتم نیاز به دیده شدن ندارم و رتبه‌هایی که کسب می‌کنم به لطف و نگاه شهداست.

ما آمده ایم که برویم

محمدزاده با بیان اینکه پدران و مادران و وابستگان شهدا که باید خاطرات‌شان را کم کم از دست می‌دهیم به همان دلیلی که «ما آمده ایم که برویم»، اظهار داشت: ما توقع داریم متولیان فرهنگ دفاع مقدس در این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

محمدزاده با بیان اینکه مصاحبه‌هایی که برای سلامت، مدافع حرم و مدافع وطن و آزادگان و ایثارگران تهیه کردم و جزو افتخارات من است، بیان داشت: این افتخار را یک درجه می‌دانم.

وی برگزاری دورهمی‌های حوزه رسانه را در ایجاد انگیزه لازم دانست و عنوان کرد: قلم زدن برای شهدا نباید مقطعی باشد و باید تداوم داشته باشد؛ به قلم خبرنگاران بها داده شود و قلمی که برای شهدا می‌نویسد، ماندگار است.

در مسیر برگشت به «آمین» بلند «ربابه محمدزاده» در جواب دعای سردار ملکی برای شهادت فکر می‌کنم، و با خود می‌گویم: براستی که خبرنگاران انسان‌های با انگیزه و تلاشگران گمنام هستند و باید برای شناساندن این قشر فرهیخته تا زمانی که هستند، تلاش کنیم.

گزارش: حدیثه صالحی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار