رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» در گیلان برگزار می‌شود

رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» با هدف پیوند بین هویت «سردار جنگل» و «سردار سلیمانی» به عنوان دو قهرمان ملی در گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵ - 06December 2021

رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «مجتبی پوریوسفی» دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان شامگاه دوشنبه در مراسم رونمایی از پوستر و اعلام فراخوان رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» در سالن جلسات شهرداری رشت با تاکید بر ضرورت معرفی شخصیت «میرزا کوچک جنگلی» به جامعه، اظهار داشت: متأسفانه هنوز حرکت خاصی برای الگوسازی و نمادسازی از قهرمانان ملی انجام نشده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مبنای کار معرفی شخصیت‌ها و قهرمانان فرهنگی است، تصریح کرد: هنوز شناخت دقیقی از عظمت حرکت میرزا به دست نیامده است.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان با کمک شخصیت میرزا کوچک جنگلی، گسست جریانی ایجاد شده در جامعه را ترمیم کرد، خاطرنشان کرد: الگو گرفتن از قهرمانانی همچون میرزا هویت و فرهنگ جامعه را ارتقا می‌دهد.

حجت الاسلام پوریوسفی افزود: پیوند بین هویت سردار جنگل و سردار سلیمانی به عنوان دو قهرمان ملی، از حیث مسائل فرهنگی اهمیت دارد و باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

«امیرحسین علوی» شهردار رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه سردار جنگل و سردار سلیمانی هر دو مدافع مکتب اسلام و آزادی خواه بودند، اظهار داشت: شخصیت‌ها و قهرمانان بزرگی داریم که باید در حد وسع و توان خود از آن‌ها الگو بگیریم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه شهرداری رشت در تلاش است به مناطق کم برخوردار توجه ویژه داشته باشد، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های روزانه بنده سرکشی از محلات کم برخوردار رشت است.

وی با بیان اینکه در انجام برنامه‌های خود متوازن گام برمی‌داریم به گونه‌ای که مسئله‌ای معطل مسئله دیگر نشود، تاکید کرد: در تلاش هستیم که بخشی از پیشرفت شهر را به کمک بخش خصوصی انجام دهیم.

«محمد حسین واثق کارگرنیا» رئیس شورای اسلامی شهرستان «رشت» نیز در این جلسه با بیان اینکه کنگره میرزا باید به صورت جهانی برگزار شود، اظهار داشت: میرزا برپاکننده اولین حکومت اسلامی مردمی در کشور بود.

رئیس شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی برای میرزا کوچک نباید محدود به ایام شهادتش شود، تصریح کرد داد: چهره‌های شاخص و فاخر زیادی در گیلان داریم که باید معرفی شوند.

رخداد «سردار تا سردار» در پنج بخش برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار نیز از ۱۵ آذر لغایت نهم دی است و افراد می‌توانند آثار خود را به شماره ۰۹۹۱۷۱۱۵۲۰۲ ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار