گروه‌های در معرض خطر واکسن «آنفولانزا» تزریق کنند

مردانی گفت: گروه‌های در معرض خطر ویروس آنفولانزا، باید سریعا نسبت به تزریق واکسن این بیماری اقدام کنند.
کد خبر: ۴۹۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ - 07December 2021

گروه‌های در معرض خطر واکسن «آنفولانزا» تزریق کنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، مسعود مردانی متخصص عفونی در رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته آمار شیوع بیماری آنفولانزا در ایران نزدیک به صفر بود و اکثر بیمار‌های با علائم عفونیِ تنفسی با تشخیص به آنفولانزا مداوا نمی‌شدند.

وی با اشاره به اینکه روند رو به افول بیماری کرونا در کشور چشم‌گیر است، گفت: خوشبختانه امروزه بیشتر شهر‌های ایران در وضعیت آبی و سفید قرار دارند.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: اگر کسانی که تا به امروز واکسن نزده‌اند، واکسن تزریق کنند از نظر میزان شیوع کرونا در کشور یک نفس راحت می‌کشیم.

وی با بیان اینکه تا دو سال گذشته با ویروس آنفولانزا کل کل نکردیم، تصریح کرد: بسیاری از افراد در معرض خطر ویروس آنفولانزا آنتی‌بادی مقابله‌گرِ این ویروس را ندارند.

مردانی ادامه داد: اگر ویروس آنفولانزا در جامعه شیوع پیدا کند، این بیماری به سرعت در بین افراد پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: گروه‌های در معرض خطر ویروس آنفولانزا، باید سریعا نسبت به تزریق واکسن این بیماری اقدام کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیماری آنفولانزا شروع پر سر و صدایی دارد و معمولا این بیماری به طور یکباره بروز می‌کند و تب بدن را تا ۴۰ درجه افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه «بدن درد» و «تب بالا» مهم‌ترین نشانه‌های بیماری آنفولانزا هستند، اظهار داشت: سرماخوردگی در بیشتر مواقع بدون علائم جدی بروز می‌کند و اکثر افراد متوجه بیماری سرماخوردگی نمی‌شوند.

مردانی با اشاره به اینکه سرماخوردگی در بدن به تدریج رشد می‌کند، تصریح کرد: دمای بدن در بیماری سرماخوردگی معمولا به بیش از ۳۸ درجه نمی‌رسد. «آبریزش بینی» و «عطسه‌های مکرر» مهم‌ترین علامت‌های بیماری سرماخوردگی هستند.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید داشت: علائم ویروس کرونای دلتا بیشتر به سرماخوردگی شبیه است.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا گاهی تا دو هفته به طول می‌انجامد، عنوان کرد: بیمار مبتلا به کرونا سرفه‌های خشک می‌زند و بویایی و چشایی خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار