معرفی کتاب؛

شهید مدافع حرم «سید جواد اسدی»

یادنامه شهید مدافع حرم «سید جواد اسدی» از مجموعه کتاب‌های سربند‌های بی‌سر به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران منتشر شد.
کد خبر: ۴۹۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ - 07December 2021

شهید مدافع حرم «سید جواد اسدی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، کتاب یادنامه شهید مدافع حرم «سید جواد اسدی» از مجموعه کتاب‌های سربند‌های بی‌سر با پژوهش و تألیف «سید علی صادقی» از سوی انتشارات «هاوژین» و به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در ۵۰۰ نسخه در سال ۱۳۹۹ منتشر شد.

در این کتاب به موضوعات «تولد، کودکی»، «تحصیل و کسب علم»، «آغاز زندگی مشترک»، «درآمدی بر تعزیه در امره»، «فضایل اخلاقی و رفتاری»، «بابای من؛ تکیه کلامی عاشقانه»، «فضایل اعتقادی»، «وصف پدر از زبان تنها فرزند»، «فعالیت در پایگاه مقاومت بسیج»، «عضویت در سپاه»، «شهید سید خیرالله، الگوی سید جواد»، «سید جواد در جستجوی شهادت»، «مجروحیت»، «روایت همسر از آخرین وداع»، «لحظات ناب عروج»، «دل‌آگاهی همسر از شهادت سید»، «عنایت سید جواد»، «برگی از وصیت‌نامه شهید» و «کتابنامه» پرداخته شده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

دوازده، سیزده روز از رفتن سید به سوریه گذشته بود که اولین تماس او با خانواده برفرار شد. «شاید به سه، جهار دقیقه هم نرسید که ارتباط، قطع و وصل شد. صدا، خوب نمی‌رسید. فقط گفت: حدیث! من سالم هستم. در آن سی و چند روز بعد از اولین تماسش، دیگر هر روز به من زنگ می‌زد. می‌خواست این اطمینان را به من بدهد که در سوریه هیچ خبری نیست و جای نگرانی وجود ندارد. از آب و هوای آن‌جا می‌گفت که مثل امره است. من شوخی می‌کردم و می‌گفتم: تو همه جا را امره می‌بینی. گفت همین‌طور است. از درختان زیتون و... آن‌قدر تعریف می‌کرد که گفتم: سید! آنچنان تعریف می‌کنی که انگار  آن‌جا بهشت برین است. حتما می‌خواهید بگویید میوه درخت‌هایش آویزان است و به شما شیر و عسل هم می‌دهند. کلی خندید...»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار