فضیلت زیارت امام حسین(ع) در شب‌های قدر

زیارت امام‌حسین(ع) و تلاوت ادعیه آن یکی از اعمالی است که در همه ایام سال به ویژه ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر به دوستداران آن حضرت بسیار توصیه و فضائل بسیاری نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۴۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ - 06July 2015

فضیلت زیارت امام حسین(ع) در شب‌های قدر

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، فضائل بسیاری برای زیارت امام حسین(ع) و تلاوت ادعیه آن برای در همه ایام سال و به ویژه ماه مبارک رمضان و شبهای قدر از سوی خداوند در نظر گرفته شده است.

از شیخ عباس قمی در مفاتیحالجنان نقل شده که زیارت امام حسین (ع) با عنوان زیارت مخصوصه امامحسین (ع) در ایام ماه مبارک رمضان تأکید شده است و بسیار در شبهای قدر ادعیه آن مورد تلاوت قرار گرفته است. امام محمد تقی (ع) بیان کردند که هر کس امام حسین (ع) را در شب بیست و سوم ماه رمضان زیارت کند، روح بیست و چهار هزار ملک و پیغمبر که همه رخصت میطلبند از خدا در زیارت آن حضرت با او مصافحه میکنند.

همچنین در شب اول، نیمه و آخر ماه مبارک رمضان نیز فضیلتهای زیادی برای زیارت امام حسین (ع) در نظر گرفته شده است. امام صادق (ع) میفرمایند که چون شب قدر میرسد، منادی از آسمان هفتم از پشت عرش ندا سر میدهد، حق تعالی آمرزید هر که را به زیارت قبر حسین (ع) آمده است.

در روایت دیگری آمده است هر که شب قدر نزد قبر امام حسین (ع) برود و دو رکعت نماز بخواند، حق تعالی درخواست او را برآورده کند و از آتش پناهش دهد. ابن قولویه از امام صادق (ع) روایت کرده هر که در ماه رمضان قبر امام حسین (ع) را زیارت کند و در راه زیارت بمیرد، برای او عرض و حسابی نخواهد بود و به او بگویند بدون ترس و بیم وارد بهشت شود.

متنی که در شب قدر از امام حسین (ع) به آن زیارت میشود چنان است که شیخ مفید، محمد بن مشهدی، ابن طاووس در کتب مزار ذکر کردهاند و آن زیارت را مختص شبهای قدر، روزهای عید فطر و قران نام بردهاند.


منبع: مفاتیح الجنان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار