مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول خبر داد:

جمع‌آوری حدود یک میلیون سند کاغذی در موزه دفاع مقدس دزفول

جولایی گفت: حدود یک میلیون سند کاغذی و حدود ۳۰۰ دقیقه فیلم مستند مربوط به دفاع مقدس در این موزه جمع آوری شده است.
کد خبر: ۴۹۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ - 07December 2021

حمع آوری حدود یک میلیون سند کاغذی در موزه دفاع مقدس دزفولبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سرهنگ پاسدار «بهزاد جولایی» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول امروز در جلسه بررسی آثار مکتوب دفاع مقدس با بیان این که سالانه ۱۰ عنوان کتاب در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول تهیه می‌شود، اظهار داشت: حدود یک میلیون سند کاغذی و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دقیقه فیلم مستند مربوط به دفاع مقدس در این موزه جمع آوری شده است.

وی افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول دو سالن موزه‌ای، یک باغ موزه و یک کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با شش هزار عنوان و ۱۲ هزار جلد کتاب دارد که آماده بازدید علاقه‌مندان است.

جولایی با اشاره به نامگذاری چهارم خرداد به عنوان روز مقاومت و پایداری مردم دزفول بیان داشت: این شهرستان در دوران دفاع مقدس دو هزار ‌و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده که از این تعداد، ۸۰۰ شهید داخل شهر به شهادت رسیدند.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول با بیان این که ۳۸۹ زن نیز در شهر دزفول شهید شدند، افزود: یکهزار و ۶۹ زن پشتیبانی جنگ را در دزفول انجام دادند و شهر را ترک نکردند. دزفول به تنهایی ۱۲ هزار و ۳۵۰ رزمنده داشت و مانند تهران همزمان یک تیپ را پشتیبانی می‌کرد که بعدا تبدیل به لشکر شد.

این پیشکسوت دفاع مقدس، شهرستان دزفول را الگو و نمادی برای کشورهای منطقه دانست و متذکر شد: صدام وقتی می‌خواست شهرهای ایران را بمباران کند از واژه «الف دزفول» استفاده می‌کرد و گزینه‌های بعدی تهران و اصفهان بودند ولی آیت الله «سید مجد الدین قاضی دزفولی» امام جمعه وقت دزفول مردم را به مقاومت تشویق می‌کرد و مردم هنگام بمباران به شوادون‌ها یا همان پناهگاه ها پناه می‌بردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار