بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت روز دانشجو؛

۱۶ آذر، نماد بصیرت اسلامی و تجلی آرمان‌های والای انقلابی/ دانشگاه مسئولیت ایجاد علم و بصیرت را دارد

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با صدور بیانیه‌ای روز دانشجو را تبریک گفت.
کد خبر: ۴۹۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵ - 07December 2021

دانشگاه مسئولیت ایجاد بصیرت و علم را داردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ۶۸ سال پیش در چنین روزی (۱۶ آذر سال ۱۳۳۲) اقدام شجاعانه و انقلابی سه دانشجوی مومن و آزادی خواه کشور در اعتراض به سفر ریچارد نیکسونچارد  معاون رئیس‌ جمهور وقت ایالات متحده آمریکا به ایران برگ زرینی را در تاریخ جامعه دانشگاهی کشور رقم زد. ۱۶ آذر که از آن پس روز دانشجو نام گرفت، نماد بصیرت اسلامی و تجلی آرمان‌های والای انقلابی است.

همانگونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است.»، این نهاد علاوه بر تولید و توسعه علم و دانش، مسئولیت ایجاد بصیرت و بینش عمیق نسبت به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داخلی، منطقه‌ای و جهانی را دارد. خوشبختانه امروز دانشجویان و دانشگاه‌های ما از جمله انقلابی‌ترین و تاثیرگذارترین نهاد‌های کشور هستند و بیش از چهار دهه تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی نشان داده که در هر مقطعی که دانشگاهیان حضور فعال داشتند، توفیق و پیروزی مضاعف و درخشانی به همراه بوده است. نقش بی‌بدیل دانشگاهیان در دوران انقلاب اسلامی، حضور پرشور دانشجویان در دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت (ع) و نهضت علمی و فرهنگی جامعه دانشگاهی در دوران پس از جنگ تحمیلی همگی گواه این مدعا هستند.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت ﯾﺎد و ﺧﺎﻃﺮه شهدای دانشجو، این روز بزرگ را به جامعه دانشگاهی به خصوص دانشجویان عزیز تبریک عرض کرده و امید است دانشجویان گرامی همچون گذشته با بصیرت و هوشیاری و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، گام‌های موثری در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بردارند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار