نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

دوران تسلط نظام سلطه رو به پایان است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: امروز در رویارویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ ظرفیتی برای آمریکا باقی نمانده جز تحریم اقتصادی و مستأصل‌سازی معیشت مردم و این رفتار آمریکا نشان داد که جریان سلطه در انتهای دوران تسلط خود قرار دارد.
کد خبر: ۴۹۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ - 07December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی در نشستی باعنوان «دانشجو، مبارزه، خدمت» که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: جنبش دانشجویی در کشور از شهادت سه دانشجویی که در پای معاون رییس جمهوری وقت آمریکا در تهران طی سال ۱۳۳۲ قربانی شدند آغاز شد.

وی ادامه داد: حادثه ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ که پس از کودتای آمریکایی شاه علیه دولت مصدق و تسلط شاه مزدور آمریکا بر کشور رخ داد نشانگر آن بود که دانشجو در خط مقدم استکبارستیزی و آمریکاستیزی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به عنوان این همایش گفت: مبارزه و خدمت از یکدیگر جداشدنی نیست و طی ۲۵ سال بعد از حادثه ۱۶ آذر جریان داشت و سپس این مبارزه از دانشگاه به حوزه منتقل شد و حضرت امام خمینی (ره) این ۲ جریان را برای مبارزه یکپارچه کرد.

علم‌الهدی افزود: این مبارزات به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد و در ابتدا این مبارزه با شاه به‌عنوان یکی از مظاهر استکبار در کشور بود اما امروز این مبارزه با دیگر ابعاد نفوذ و سلطه آمریکا بر کشور شکل گرفته است. 

وی بیان داشت: امروز ما در جریان پیروزمند مقابله با استکبار هستیم در حالی که آمریکا از همه قدرت خود در این مدت استفاده کرد و شکست خورد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: امروز برای آمریکا هیچ ظرفیتی باقی نمانده جز تحریم اقتصادی و مستأصل‌سازی سفره و معیشت مردم و این رفتار آمریکا نشان داد جریان سلطه در انتهای دوران تسلط خود قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ماهیت جنگ کنونی، اقتصادی است و فعالیت‌ها با هدف خدمت به معیشت مردم انجام می‌شود و نقطه مبارزه و خدمت به هم متصل شده‌اند.

وی اضافه کرد: همه توطئه‌ها و حرکات آمریکا شکست خورده و اکنون تقابل آنها به سفره مردم رسیده است و اکنون در تداوم خط مبارزه و استکبارستیزی، ‌دانشجویان در کمک به کشاورز، طرح‌های معیشتی و طرح‌هایی مانند مقابله با کرونا فعال شده است.

امام جمعه مشهد در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در خصوص عدالتخواهی گفت: عدالت، ‌آرمان انقلاب، اسلام و قرآن است البته باید توجه داشت عدالتخواهی از مسیر ولایت، جدایی‌پذیر نیست و این که بعضی جریان‌ها بیایند برای عدالتخواهی از جای دیگر خط بگیرند که مقابل رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار بگیرند و یا دستورات ایشان را زیر سؤال ببرند این روند برخلاف عدالتخواهی است چون ولایت از عدالت بالاتر است و اجرای عدالت متکی بر وجود ولایت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سپس در پاسخ به پرسشی در خصوص برجام ابراز داشت: طی ۴۲ سال گذشته هر مشکلی در جامعه حل شده است به دست مردم بوده و هرکجا خواستیم با یک جریان حکومتی مشکل را حل کنیم نه تنها مشکل حل نشد بلکه بیشتر شد که نمونه آن نیز همین برجام بود.

علم‌الهدی تصریح کرد: در جریان برجام مردم حضور نداشتند و فقط جریان حکومتی پای کار آمد به دلیل این که برخی معتقد بودند اگر تنش خود را در قضیه هسته‌ای با غرب حل کنیم می‌توانیم مسایل معیشتی خود را هم حل کنیم.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از همان ابتدا تأکید داشتند که برجام مشکل را حل نمی‌‌کند به‌خاطر این که مسأله موشک و هسته‌ای مطرح نیست و این جریان مبارزه از سال ۱۳۳۲ آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است و این موضوع دنباله مبارزه است و با این صحبت کردن‌ها حل نمی‌شود و دشمن به دنبال بهانه‌‌جویی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار