ژنرال صهیونیست:

اسرائیل دیگر نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند

یک ژنرال رژیم صهیونیستی اعتراف کرده این رژیم دیگر قادر به نابودی برنامه هسته‌ای ایران نیست.
کد خبر: ۴۹۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵ - 07December 2021

اسرائیل دیگر نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اسحاق بن اسرائیل»، یکی از ژنرال‌های رژیم صهیونیستی که در طی چهار دهه گذشته یکی از مقام‌های تصمیم‌گیر در زمینه امنیت داخلی این رژیم بوده اعتراف کرده که تل‌آویو دیگر نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند.

پایگاه خبری بلومبرگ نوشته اسحاق بن اسرائیل یکی از افراد دخیل در برنامه‌ریزی برای حمله به رآکتور هسته‌ای عراق بوده است. او اندکی بعدتر، رئیس دستگاه اطلاعات نیروی هوایی اسرائیل شد و سپس ریاست سازمانی را بر عهده گرفت که بر ساخت سامانه‌های تسلیحات راهبردی رژیم صهیونیستی نظارت داشت.

این ژنرال صهیونیست می‌گوید بعد از به قدرت رسیدن نفتالی بنت به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل با او گفتگو کرده و از او خواسته که به مخالفت تل‌آویو با پیوستن آمریکا به برجام پایان دهد.

اسحاق بن اسرائیل در پاسخ به خبرنگار بلومبرگ که گفته نفتالی بنت به دنبال بمباران برنامه هسته‌ای ایران است گفت: «برای این کار خیلی دیر است. شاید این کار ۱۰ سال پیش ممکن بود، اما امروز همه فناوری‌های لازم برای ساخت بمب در دست ایرانی‌ها است.»

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعا‌ها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بار‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند، اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشور‌های موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.

علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

اسحاق بن‌اسرائیل تصریح کرد: «تن‌ها مسئله‌ای که در اینجا وجود دارد که ایران تصمیم بگیرد بمب بسازد یا نه و این مسئله هم به زمان نیاز دارد.»

نظر شما
پربیننده ها