پیام استاندار هرمزگان به مناسبت روز دانشجو؛

۱۶ آذر یادآور بصیرت، بیداری و خودآگاهی دانشجویان است

«بازوند» با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو را به همه دانشجویان تبریک گفت.
کد خبر: ۴۹۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰ - 07December 2021

۱۶ آذرماه یادآور بصیرت، بیداری و خودآگاهی دانشجویان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه در پیامی روز دانشجو را تبریک گفت.

در این پیام آورده است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

۱۶ آذرماه یادآور رویدادی است که بر اساس بصیرت، بیداری و خودآگاهی دانشجویان مومن، انقلابی، آزادی خواه و ظلم ستیز در مقابله با استکبار و استعمار شکل گرفت که دانشجویان عدالتخواه به عنوان طلایه داران استقلال و آزادی در این عرصه وارد صحنه شدند و سه شهید تقدیم جریان مبارزه علیه استبداد و استعمار کردند.

دانشجویان در مسیر توسعه با تولید علم و دانشگاه و با تکیه برتوان داخلی در فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری امروز جایگاه ویژه ای دارند که بی شک می توانند محور استحکام داخلی و خودکفایی کشور باشند و با گفتمان سازی زمینه مشارکت بیشتر جامعه را برای تحقق آرمان های والای انقلاب در گام دوم نیز فراهم نمایند.

 این نقش اثرگذار با منش استقلال خواهی و انگیزه آرمان طلبانه دانشجویان همراه و همگام با ملت سرافراز و انقلابی ایران در کنار هدایت گری های داهیانه امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در دوران دفاع مقدس و تا به امروز ادامه داشته و دانشجویان همواره در تحولات سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی نقشی پویا و فعالانه و پیشرو را برعهده داشته اند که در بیانیه گام دوم انقلاب به جایگاه مهم جنبش های دانشجویی ضد استکبار، ضد فساد، عدالت طلب، آزادی خواه و آزاد اندیش و جویندگان دانش در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی اشاره شده است.

 این جوانان روشنفکر مسلمان و مبارز امروز مسوولیتی سنگین بردوش دارند و علاوه بر تولید علم و جهاد علمی در گسترش معنویت و اخلاق در جامعه نیز نقشی فعال داشته و با کنشگری، مسوولیت پذیری، پویایی و خلاقیت می توانند از ارزش های انقلاب صیانت و در حوزه اقتصادی و سایر بخش ها نیز خلاقانه وارد میدان شوند و در مسیر پیشرفت و تعالی کشور بدرخشند.

 بر این اساس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دانشجو، این روز را به دانشجویان فرهیخته، مولد، پویا و خلاق و مظهر شهامت و جهاد تبریک گفته و انتظار داریم دانشجویان با نگاه توسعه آفرین، امید بخش و تحول آفرین و آرمانگرایی و عدالت طلبی در فرآیندهای توسعه ای مشارکت فعالی داشته باشند و فعالانه در مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی احساس مسوولیت کنند زیرا امروز ایران اسلامی با سند راهبردی، هوشمندانه و تعالی جویانه «گام دوم انقلاب» در مرحله نوین حرکت خود قرار گرفته، درخشش، پویایی و اعتلای کشور و تحقق نظام پیشرفته اسلامی در گرو نقش آفرینی دانشجویان فعال و تلاشگری است که امید جامعه برای خود اتکایی و توسعه پایدار هستند.

روز ۱۶ آذر به مناسبت شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران به دست مزدوران رژیم شاه، روز دانشجو نامیده شده است. دانشجویان در آن روز، در اعتراض به ورود «نیکسون» (معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا) و برقراری مجدد ارتباط دولت ایران با انگلیس پس از کودتای ۲۸ مرداد دست به تظاهرات زده بودند که به وسیله مأموران شاه در دانشکده فنی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها