یادی از سرباز شهید «رضا گایینی رضا آبادی»

شهید «رضا گایینی» از شهدای ارتش جمهوری اسلامی در قم است که در تاریخ هفدهم آذرماه سال ۱۳۶۶ در سومار به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۹۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹ - 10December 2021

یادی از سرباز شهید «رضا گایینی رضا آبادی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است. فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های عاشورایی ایثار و شهادت و از خودگذشتگی در راه حفظ آرمان‌های اسلام که در این راه باید به سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش اقتدا کرد.

لحظات ناب دوران هشت سال دفاع مقدس انعکاس همان فرهنگ و منش عاشورایی است که جوانان رشید ما با علم به سختی‌های معرکه نبرد، پا در میدان رزم نهادند و در برابر دشمنی که با تهاجم و تجاوز قصد تصرف خاک و تعدی به ارزش‌ها را داشت، همچون کوهی استوار ایستادند.

دفاع مقدس، همچون یک ارزش ناب، همه جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داد و زمینه ساز فرهنگ مقدسی شد که طریق اتصال زمینیانی، چون شهید رضا گایینی رضا آبادی فرزند حسن را به ملکوت هموار کرد.

وی در نخستین روز سال ۱۳۴۵ در قم چشم به جهان گشود. وی تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و بدلیل فوت پدر در سال ۱۳۵۷، مشغول به کار شد. با رسیدن به سن سربازی، همراه با لشکر ۵۸ ذوالفقار در جبهه حضور یافت و در تاریخ هفدهم آذر ماه سال ۱۳۶۶ در سومار بر اثر اصابت ترکش پرتابه‌های دشمن بعثی به شهادت رسید. مزار مطهرش در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قرار دارد.

مسئولان مرکز حفظ آثار دفاع مقدس ارتش در قم مدتی پیش در دیدار با خانواده شهید والامقام «رضا گایینی رضا آبادی» از مقام وی تجلیل کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار