مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران:

مازندران میزبان هجدهمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون‌های سراسر کشور است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: جشنواره کتابخانه‌ای مراکز فرهنگی و هنری کانون‌های سراسر کشور 24 شهریور امسال همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) و قصه‌گویی کانون در مازندران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ - 07July 2015

مازندران میزبان هجدهمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون‌های سراسر کشور است

به گزارشخبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، قاسم عزیززادهگرجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به شیوهنامه ارسالی کانون پرورش فکری کشور در مورد اجرای جشنواره استانی قصهگویی، اظهار کرد: با ایجاد دبیرخانه استانی میتوان در شناخت ظرفیتهای قصهگویی در بخشهای کودک و نوجوان، بزرگسالان، پدربزرگها و مادربزرگها موثر بود.

وی از قصه به عنوان ابزار تربیتی موثر در انتقال فرهنگ، آداب، رسوم و سنن یاد کرد و بر ضرورت بهکارگیری شیوههای موثر برای قصهگویی تاکید کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران یادآور شد: کانون پرورش فکری ظرفیت مناسبی برای قصهگویی و ترویج این ابزار فرهنگی دارد و جشنواره قصهگویی کانون که در سطوح کتابخانهای استانی، کشوری و بینالمللی برگزار میشود تلاش میکند تا با حفظ فرهنگ قصهگویی به عنوان میراث ماندگار بشری از این ظرفیت موثر به عنوان یک مکانیزم فرهنگی و تربیتی استفاده کند.

وی افزود: جشنواره کتابخانهای مراکز فرهنگی و هنری کانونهای سراسر کشور 24 شهریور امسال همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) و قصهگویی کانون در مازندران برگزار میشود.

عزیززادهگرجی در پایان گفت: در استان نیز این جشنواره ابتدا در سطح مراکز فرهنگی و هنری برگزار میشود و برگزیدگان در مرحله استانی با هم به رقابت میپردازند تا برگزیدگان استانی به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بینالمللی قصهگویی در کانون پرورش فکری کشور معرفی شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها