عضو هیات رئیسه مجلس:

شفاف‌سازی در قوای سه گانه به‌صورت همزمان انجام شود

رشیدی با بیان اینکه شفافیت به‌صورت بخشی و صرفاً برای مجلس، ناکارآمدی در کشور ایجاد خواهد کرد، گفت: خواهان شفافیت سه قوا و تمامی مجامع، شوراها، ارگان‌ها و نهاد‌های کشور هستیم.
کد خبر: ۴۹۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ - 08December 2021

شفاف‌سازی در قوای سه گانه به صورت همزمان انجام شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمد رشیدی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی بر ضرورت شفافیت آراء نمایندگان و شفافیت در تمامی ارکان دولت تأکید کرد و اظهار داشت: اگرچه با شفافیت آراء و حتی شفافیت اموال، حضور و غیاب‌ها و سفر‌های نمایندگان موافق هستم، اما به‌یقین شفافیت بخشی، اثربخش نیست و این شفافیت فقط نباید برای مجلس باشد، درواقع شفافیت باید در قوای مجریه، قضاییه، دستگاه‌هایی مانند شورای عالی فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و... نیز نمود پیدا کند البته ارگان‌های حفاظتی و امنیتی به دلیل ضرورت حفاظ اسرار آن‌ها شامل این مهم نمی‌شوند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت شفاف‌سازی عملکرد و نظام پرداخت حقوق و دستمزد شرکت‌های دولتی تأکید کرد و افزود: به‌یقین باید شفاف شود چه حقوق‌هایی در این شرکت‌ها به چه افرادی پرداخت می‌شود! و چه مصوبات و بخشنامه‌هایی دارند چراکه برخی از این تصمیمات می‌تواند آسیب‌هایی را به مردم بزند، اما با شفافیت می‌توان جلوی این تصمیمات را گرفت.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم شفافیت را به‌صورت بخشی و صرفاً برای مجلس، مدنظر قرار دهیم ناکارآمدی ایجاد کرده‌ایم لذا خواهان شفافیت سه قوه و تمامی مجامع، شوراها، ارگان‌ها و نهاد‌های کشور هستیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها