نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر:

استعمار انگلیس در مقابله با عالمان بوشهر نقش مؤثری داشته است

«صفایی بوشهری» گفت: استعمار انگلیس در مقابله با عالمان بوشهر نقش مؤثری داشته است؛ با این وجود ظرفیت حوزوی استان بوشهر رشد خوبی داشته است.
کد خبر: ۴۹۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ - 08December 2021

روحانیت استان بوشهر در دفاع مقدس و انقلاب پیشگام بوده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر امروز در کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا اظهار داشت: عالمان دین دارای نقشی در نظام آفرینش و منظومه حیات بشری در دنیا دارند. استان بوشهر نیز جایگاه بزرگی در حوزه تربیت عالمان دینی دارد. بزرگانی در این استان بودند که صاحبان کرسی‌های تدریس در حوزه‌های بزرگ جهان اسلام مثل نجف، سامرا و کربلا بودند.

وی گفت: استعمار انگلیس در مقابله با عالمان بوشهر نقش مؤثری داشته است؛ اما با اقدام‌های صورت گرفته ظرفیت حوزوی استان بوشهر رشد خوبی داشته است. 

صفایی بوشهری افزود: برگزاری کنگره علامه بلادی باعث رشد در عرصه‌های علمی و پژوهشی است و خاطرنشان کرد: تاریخ روحانیت استان بوشهر باشکوه، ارزشمند و با تمام شاخصه‌های عالمیت دین معطوف بوده است.

 امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در همه عرصه ها به ویژه منابع انسانی در عرصه‌های علم و پژوهش و تحقیق حوزوی یک گنج محسوب می شود افزود: اکنون نیز در حوزه آموزش و پرورش، در حوزه دانشگاه و در حوزه های علمیه نگاه به بوشهر نگاه ویژه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار