به مناسبت سالروز معرفی صدام به عنوان آغازگر جنگ منتشر شد؛

روایت امام خامنه‌ای از سکوت جامعه بین‌الملل در دوران جنگ تحمیلی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی به مناسبت معرفی عراق به عنوان مسئول و آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل متحد، به شرح جانبداری مجامع بین‌المللی از رژیم صدام پرداختند.
کد خبر: ۴۹۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ - 08December 2021

روایت امام خامنه‌ای از سکوت جامعه بین‌الملل در دوران جنگ تحمیلیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شماره ۳۱۷ هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان «قیام علیه غفلت و غارت» منتشر شد. این نشریه به صاحب‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هر هفته منتشر می‌شود.

از آنجا که در آستانه روز ۱۸ آذر سالروز معرفی عراق به عنوان مسئول و آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۳۷۰/۰۹/۱۸ هستیم، خط حز‌ب‌الله در قسمت مناسبت خود بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این مورد منتشر کرد. این بیانات به شرح زیر است:

«جنگ را چه کسی بوجود آورد؟ نمی‌توان گفت که جنگ را فقط عراق بوجود آورد. همه نشانه‌ها از اول کار نشان می‌دادند که استکبار پشت سر عراق ایستاده است. به عراق کمک نظامی کردند و از لحاظ تبلیغاتی به او کمک کردند و شورای امنیت را در خدمت متجاوز قرار دادند.

با اینکه جنگ به این اهمیت در این نقطه حساس واقع شده بود، اما روز‌هایی گذشت که سازمان ملل در آن روز‌ها هیچ واکنشی از خود نشان نداد.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار