دیدار هیأت جهاد اسلامی با سفیر ایران و بررسی ابعاد خطرناک عادی‌سازی

در دیدار هیأت جهاد اسلامی فلسطین با سفیر ایران در سوریه اعلام شد، برخی کشورها که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند دنبال قربانی جلوه دادن این رژیم و ساختن دشمن جدید در منطقه هستند.
کد خبر: ۴۹۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ - 08December 2021

دیدار هیأت جهاد اسلامی با سفیر ایران و بررسی ابعاد خطرناک عادی‌سازیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در رأس یک هیأت با «مهدی سبحانی» سفیر ایران در سوریه -در مقر سفارت ایران در دمشق- دیدار کرد.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، در این دیدار آخرین تحولات فلسطینی و منطقه‌ای و راه‌های حمایت از مسأله و آرمان فلسطین در مقابله با چالش‌ها و خطرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این گزارش آمده، دو طرف در ادامه این دیدار به ابعاد خطرناک عادی‌سازی روابط میان برخی کشورها با رژیم اشغالگر صهیونیستی پرداختند بویژه تلاش این کشورها برای قربانی جلوه دادن رژیم صهیونیستی، جرم‌انگاری نیروهای مقاومت و ساختن دشمن جدید در منطقه یعنی جمهوری اسلامی ایران؛ تا بگویند ایران مانع از تحقق امنیت و ثبات منطقه می‌شود.

در همین ارتباط، «زیادالنخاله» اخیرا در گفت‌وگویی به دفاع از مواضع ایران پرداخت و گفت: ایران مدافع آرمان فلسطین است و اسرائیل را دشمن می‌داند و این موضع ایران هرگز تغییر نخواهد کرد.

وزرای خارجه بحرین و امارات، ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰، در کاخ سفید، توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا امضا کردند.

سودان ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد اما برخی گروه‌های سیاسی این کشور از جمله تعدادی از احزابی که در ائتلاف حکومتی مشارکت دارند، قاطعانه با سازش با این رژیم مخالفت کرده‌اند.

مغرب نیز در دهم دسامبر ۲۰۲۰، این توافقنامه را امضا کرد و درست در همان روز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا رسما اعلام کرد که منطقه مورد منازعه صحرای غربی را برای کشور مغرب به رسمیت می‌شناسد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها