امام جمعه مراغه:

«زکات» در جامعه اسلامی زمینه‌ساز رفع محرومیت است

آیت‌الله «پورمحمدی» گفت: «زکات» همواره در جامعه اسلامی زمینه‌ساز رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند بوده و تاثیری اجتماعی داشته است.
کد خبر: ۴۹۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷ - 09December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، آیت‌الله «محمدتقی پورمحمدی» عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه «مراغه»، شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای زکات این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به بهبود شرایط کرونایی و ازسرگیری فعالیت منابر و مجالس در مساجد و اماکن مذهبی، باید از ظرفیت این محافل برای تبیین فلسفه زکات به‌عنوان یکی از فروع دین اسلام استفاده شود.

وی ادامه داد: ایام و مناسبت‌های مذهبی به‌ویژه ماه مبارک رمضان به‌عنوان ماه ضیافت الهی با توجه به معنویت و قداست آن در جامعه، فرصتی برای تبیین فرهنگ و فریضه زکات است.

امام جمعه مراغه اضافه کرد: نماز به‌عنوان راه ارتباط بندگان با خداوند و زکات نیز به‌عنوان ارتباط بندگان با یکدیگر بوده و همواره در قرآن و کلام بزرگانی چون مرحوم آیت‌الله «فاضل لنکرانی» به آن تاکید شده است.

وی گفت: با توجه به جایگاه معنوی زکات در اسلام و جامعه اسلامی، روحانیون، شخصیت‌های تاثیرگذار فرهنگی و اجتماعی و نیز رسانه‌ها، نقش مؤثری در ترویج این فریضه الهی دارند و باید در این خصوص اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: زکات همواره در جامعه اسلامی زمینه‌ساز رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند بوده و تاثیری اجتماعی داشته است.

وی اضافه کرد: در ایام کرونایی نیز آحاد جامعه در قالب کمک‌های مؤمنانه در تامین معیشت اقشار نیازمند تلاش کرده‌اند، اما نباید فریضه زکات مورد غفلت قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها